Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoske dempers (voor R100)
Beste forumleden,

Eerst en vooral: Ik weet dat hier reeds verschillende topics over geschreven zijn, maar toch had ik hier nog graag enkele antwoorden gehad

Hoske dempers voor R100:

-Waarom hebben de uitlaten van London/Sito vermogenverlies (volgens sommigen)?
-Is dit op te lossen? Of zijn er merken die de Hoske's maken zonder dit probleem?
-Zijn er alternatieven met een gelijkaardig uiterlijk? Niet te luid, dus geen megatons Wink

grt

Tim
Reply
Beste Tim,

Ik heb laatst Hoske dempers via de Hobbyist aangeschaft en ben daar uitermate tevreden over. Maar ik denk dat het er vanaf hangt wat je zoekt. Ik wilde vooral het blok meer laten klinken. Dit is na het verwijderen van het 'TUV-schotje' zeker gelukt. Qua performance zijn hier op het forum 'collega's' die hierover haast een studie hebben gemaakt!

Gr. Mischa
Reply
Heb er vroeger Hoske's onder gehad, topsnelheid gaat ver naar beneden, koppel is een stuk minder, geluid is vele malen mooier dan het standaard geluid.
Had de binnendemper gehalveerd en extra gaten er bij in geboord. Rij nu met 4 gedempte Magni dempers, dit is het mooiste geluid dat er is, goed koppel, goed op snelheid te krijgen, power genoeg.
Reply
Quote:Heb er vroeger Hoske's onder gehad, topsnelheid gaat ver naar beneden, koppel is een stuk minder, geluid is vele malen mooier dan het standaard geluid.
Had de binnendemper gehalveerd en extra gaten er bij in geboord. Rij nu met 4 gedempte Magni dempers, dit is het mooiste geluid dat er is, goed koppel, goed op snelheid te krijgen, power genoeg.

De Magni's zijn wel mooi, coole sound, maar ze lijken zo luid (heb je fijne filmpjes bekeken)?
Ik wil wel iets meer geluid, maar in een vorig leven heb ik Honda Motodaxen gehad, wat ervoor gezorgd heeft dat het niet veel meer nodig heeft voor mijn buren om de politie te bellen. Ook heb ik geen idee wat zoiets ongeveer kost?

Wat is eigenlijk het probleem met de Hoske's dat het vermogen doet dalen?
Reply
Gewoon open luchtfilters en dikkere sproeiers erbij... probleem opgelost
Reply
Das ook een mogelijkheid...
Maar dan moet er toch ergens een vernauwing zijn binnenin?
Reply
Met open pijpen raak je meer brandstof kwijt via het uitlaatsysteem (minder tegendruk, minder gunstige pulsafstemming) en om dat verlies aan te vullen heb je extra lucht en grotere sproeiers nodig.
Verbruik gaat dus ook omhoog.
Overigens gaat dat volgens mij alleen op als het spul niet echt goed op elkaar afgestemd is, om het optimaal te doen zit er nogal wat meet-en rekenwerk aan vast, en dat is voor een individuele motor behoorlijk kostbaar.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Dat het meer brandstof neemt ben ik ook al achter gekomen, in originele uitvoering kon er 1:17 mee gereden worden, dan rij je ook rustig.
Wanneer je het spul kietelt neemt het verbruik behoorlijk toe, denk dat ik nu ongeveer op 1:11 tot 1:12 zit.
Maar dan pleur je hem ook open, daarvoor verander je de boel. Rij met 36 mm Dellorto's en tevens open kelken.
Het extra brandstofverbruik weegt bij mij niet op tegen de extra fun, heb er veel meer plezier van als de standaard uitvoering, maar dat is natuurlijk een persoonlijke benadering.
Reply
Zo is het maar net Rudy, een mooie sound en eigen karakter is ook wat waard!

met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Rudy, die periode heb ik ook gehad, '70-er jaren, bijna alles was Street-Legal, nu toch wat gematiger geworden.
Onlangs nog een tijdje gereden met open Hoske. Slecht af te stellen en is toch ook wel veel herrie zonder oordoppen. Je moet ook met plezier kunnen rijden toch?
Heb nu de dempers er weer in, bevalt prima. Ik rijd geen hoge snelheden en lange afstanden, verbruik zou ik niet weten.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)