Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:
Mijn k1100lt heeft soms rare streken, lichten flikkeren, start soms moeilijk en bij gebruik van de claxon op en afgaande toon .Ik heb een nieuwe batterij geplaatst. Massa-kabel aan motorblok is goed vast. Wie weet oplossing?
Groeten aan alle motorrijders.
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:
Aan de datum van je bericht te zien had je de problemen in de winter.(?)
Bij mijn K1100LT ging de claxon af en toe zelfstandig aan en uit. Dat lag toen aan vocht in de stuurschakelaars (Ook in de winter). Corrosie van de contacten van de schakelaars lijkt mij een controle waard.
Reactie van bezoeker 'Nico van Dijk', geïmporteerd van het oude forum:
Als ik jou verhaal goed lees heb jij problemen met de Dynamo/ spanningregelaar hier moet gelijkspanning uitkomen van ong. 14 volt
ik zou er ook niet mee doorrijden daar er van alles stuk kan gaan of doorbranden,succes
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:
Probeer eens het rechter stuurschakelaarhuis te demonteren en kijk of de dodemansknop gecorrodeerd is. De schakelaars van BMW zijn helaas niet altijd even goed weersbestendig :-(
Het contactslot is een goede tweede lokatie om te bekijken.
Reactie van bezoeker 'Eelco', geïmporteerd van het oude forum:
Vorig jaar heb ik met mijn K75 elektrische problemen gehad. De motor sloeg tijdens het rijden of starten regelmatig af. Na enkele weken zoeken en informeren bij derden nog steeds geen oplossing, totdat ik er genoeg van had. Dashboard losgehaald kontakslot eruit getrokken en voorzichtig wrikken aan de kabels en de sleutel (met draaiende motor). En ja hoor, als ik aan het wrikken en trekken was sloeg de motor af. Direkt een nieuw kontakslot gekocht en aangesloten en het was opgelost. Succes