Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
benzine 98 getankt i.p.v. 95
#1
Ik ben in het bezit van een R100 uit 1980 en heb enkele weken geleden benzine 98 getankt i.p.v. 95 hierna loopt de motor niet goed bij een toerental onder de ± 2100 toeren loopt een cilinder niet mee en als ik rij en geef gas bij blijft er een achter (bij thuis komst benzine verwijderd)
Wat kan hier de oorzaak van zijn en zeker zo belangrijk hoe los ik het op.
Reply
#2
Hij moet 98 goed kunnen hebben, heeft zelfs mijn voorkeur boven de 95.Dit i.v.m. de geringere kans op pingelen onder belasting.
Er is dus iets anders aan de hand, lijkt eerder op vervuiling van de carbs.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
#3
Ik ben het met Peter eens dat het onwaarschijnlijk is dat het hogere octaangehalte iets van doen heeft met het plotseling lopen op één cilinder. Aangezien het probleem zich bij lage toeren voordoet lijkt het er inderdaad sterk op dat er een naaldsproeier verstopt is.

Mijn advies is dat je de gazen filters van de benzinekranen controleert op vervuiling en zo nodig met benzine uitspoelt. In het geval van vuil ook de tank schoon spoelen. Daarna de sproeiers van de carburateurs demonteren en doorblazen.
Reply
#4
Tank altijd V-Power van Shell met mijn R75/5 van 1972, heb er ook weleens Euro95 in gehad als V-Power niet beschikbaar was, nooit geen problemen mee.
Lijkt me dan ook sterk dat het aan de brandstof ligt.
Probleem kan vuiligheid zijn in de carburateurs, op 1 cilinder lopen kan ook andere oorzaken hebben, kapotte bougie, bougiekabel,bougiedop etc.
Reply
#5
Hallo Peter OmarB en Rudyhadee
Op jullie aanraden gaan zoeken naar een mogelijke andere oorzaak en gevonden het probleem lag aan de rechter bogie dop deze zag er aan de binnenzijde niet fraai uit vandaag een nieuwe gemonteerd en hij loop weer als een zonnetje toch raar dat hij juist na het tanken begint te bokken en zo wordt je op het verkeerde been gezet maar met jullie hulp probleem gevonden tot weder horen.

met vriendelijke groet Hadima
Reply
#6
Ging een keer tanken, niks aan de hand. Ging betalen, de motor starten en gelijk een stoterstang krom, zeg maar hoe dit kan, lag niet aan de benzine.
Reply
#7
Ik ging ook een keer tanken, ook niks aan de hand, na betalen de portemonnee helemaal leeg, hoef je niet te vragen hoe dat kan, lag dus wel aan de benzine. ( maar na het starten geen kromme stoterstang ).
Reply
#8
Opvallend dat het probleem van Hadima niets met de brandstof van doen had, maar mooi dat het is opgelost!
Reply
#9
Maar is dat niet vaak het probleem? Daarnet deed ie het nog....en dan ga je filosoferen wat de verandering teweeg gebracht heeft.
Zo heb ik wel eens magneetproblemen gehad met een BSA. Omdat de motor steeds onregelmatiger ging lopen dacht ik dat het de carburateur was en jawel; als ik die schoongemaakt had startte de motor weer!
Later bleek dat het niet zozeer kwam door het schoonmaken van de carburateur als wel door het feit dat ondertussen de magneet kon afkoelen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)