Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kleurcodes en biezen
Ik zie in diverse topics steeds maar weer dat men op zoek is naar de juiste kleur voor zijn/haar BMW. Deze site is heel simpel: http://www.rsbikepaint.com/nl-nl/colours.php Gewoon merk kiezen, dan type etc. Ik vind de prijzen ook netjes.
Verder over de biezen: ik heb er jaren geleden ook mee gestoeid. Ik maakte vooraf foto's van het oude bieswerk en nam de maten tussen de biezen, breedte etc. Dan met dun fineliner tape netjes opzetten en er tussen in met langharige penseel inschilderen. Netjes overal even dik en gelijkmatig. Na enige droogtijd de tape voorzichtig verwijderen en eventuele onvolkomenheden bijwerken (wasbenzine en penseel om uitgevlekte lak weg te halen). Na droging met blanke lak overspuiten. Alle materialen op de genoemde site te bestellen.
Reply
Vaag dat ik voor mijn motor 4 kleuren krijg terwijl hij in dat jaar alleen in het wit te koop was
Pieter
Reply
De verfspeciaalzaak waar ik nogal eens kom, pakte vanonder zijn toonbank een kleurenkaart met BMW-kleuren !!!
Reply
Quote:Vaag dat ik voor mijn motor 4 kleuren krijg terwijl hij in dat jaar alleen in het wit te koop was
Pieter

Ik kon kiezen uit 11 (elf) kleuren terwijl in 1977 maar twee kleuren beschikbaar waren.
Wekt op die manier geen vertrouwen.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
mijn kleur zit er niet eens bij
Reply
Een tijdje geleden heb ik lak voor mijn R65LS besteld bij RS-Bikepaint en ik ben erg tevreden. Het is soms inderdaad even zoeken naar de juiste kleuren. Blijkbaar hebben ze niet het complete overzicht van welke modellen in welke kleuren geleverd zijn, maar ik kan me voorstellen dat het vroeger ook wel mogelijk was om ze in speciale kleuren te bestellen.

Een redelijk compleet overzicht van de kleuren kan je vinden op http://www.bmbikes.co.uk/paintcodes/reds. Als op RS bikepaint de juiste kleur niet bij je motor staat, kan je hier even kijken welke modellen nog meer in deze kleurstelling geleverd zijn en even opnieuw zoeken. Dat heb ik gedaan om de juiste zilvermetallic te vinden voor de velgen van mijn motor. Tevens heeft bmbikes.co.uk een overzicht met alle kleurschema's, dus zowel basiskleur als biezen.

Groet,
Jasper
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)