Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bmw r60/5 starten
kan iemand mij exact uitleggen hoe je de r60/5 het beste start? wanneer je de chokeknop gebruikt en hoe ? en ook met name welke stand je sleutel staat en naar welke kant gedraaid ? De sleutel kan naar links dan wel naar rechts staan of gewoon recht voorruit. Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat exact het verschil is. Hoorde van degene van wie ik de moter kocht wel iets over een stand waar die absoluut niet in mocht staan maar weet het echt niet meer. Gaarne reacties....bedankt!
Reply
hoi Bor,
ik neem aan de sleutel/slot van de /5 gelijk werkt aan die van de R50 -is ook hetzelfde model sleutel, dus

sleutel erin drukken (recht in de rijrichting) is contact aan
- nu naar links geeft contact met stadslicht
- nu naar rechts geeft contact met dimlicht

ga eens voor je motor staan en probeer het - kijk naar de koplamp voor het verschil,
zie je geen licht aan gaan zou ik de lampen eens controleren -vooral dat kleintje van het stadslicht

starten met het dimlicht aan lijkt me een onnodig belasting voor de accu, maar niet echt "dodelijk"
let er wel op dat je de sleutel eerst naar de middenstand draait voor je hem eruit trekt/ het contact uit doet

gr
Reynout
Reply
Hoi chokeknop gebruik je ff als de motor koud is.
De sleutel staat op contact als je de sleutel er helemaal ingedrukt hebt, er staat dan stroom op de generator de claxon, de stoplichtschakelaar, de controlelampjes.

De sleutel naar rechts zet het dimlicht aan, tacholampje en achterlicht je kunt de motor nu starten.

De sleutel naar links is zonder licht rijden dus ook dan kun je gewoon starten.

Als je de sleutel weer recht zet en er een stukje uit trekt dan staat hij uit, controlelampjes gaan dan ook weer uit.

Groetjes Frank
Reply
schrijver en frank

bedankt voor de reacties

de sleutel naar links (dat betekent denk ik dat de voorkant van de sleutel naar links wijst) is stadslicht aan...of toch niet zoals frankie schrijft (ik heb nu een probleem met het licht dus kan het niet checken)

hoe werkt de choke nu precies?
kort ingedrukt houden?

ps de moter start prima maar wil het gewoon exact weten
heb een reparatie en onderhoudsboek maar daar staat werkelijk niets in
over het rijden zelf.

Reply
Beste Bor, een R60/5 heeft geen choke
Reply
hoezo geen choke ?
nee niet zo'n gezamelijk handeltje aan het luchtfilterhuis,
maar toch zeker wel op beide carburateurs ?

net als op m'n R50
ik druk 1x (halve seconde) voor het starten beide knoppen in, trap hem aan en doe er verder niets mee ,
ik heb tijdens het starten wel de luchtschuif op half (opening van het luchtfilter) die ik op open zet als ik ernmaal rij
maar of jij die ook hebt ?
warme start is zonder dit alles, kraan open en trappen

als ie langere tijd heeft stilgestaan wil ik de knoppen wel 2x zo lang vasthoudenom de carb's goed te vullen voor de start

Reynout
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)