Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zadel montage
Ik heb het idee dat ik onderdelen mis, om het zadel goed te monteren maar uit de oem-tekeningen begrijp ik niet wat. Is voor een R60/5. En moeten er dan ook rubbers op de framebuis?
Reply
Er zitten geen rubbers op de framebuis, wel aan de onderkant van het zadel.
De beide ogen schuiven over de pennen heen die op frame vast gelast zit, meer is het niet.
Reply
Volgens mij alleen rubber stoppen aan de onderzijde van het zadel, die zijn in 2 diktes/hoogtes. Geen rubbers op de (hulp) framebuis. Op de linker foto denk ik er nog 1 te zien (helemaal rechts) maar er zouden er meer , en rondom moeten zijn.
De scharnieren schuif je over de pennen, waarna je er bij minimaal 1 een borpennetje achter moet zetten, om te voorkomen dat je het zadel bij elke keer opklappen weer los in handen hebt.
Reply
52531230319

Zijn de rubbers, borgveer is 07129934318
Reply
Dank Rudy, ik vind het alleen zo gek dat de gelaste pennetjes naar elkaar toe wijzen. Dus zitten de scharnieren maar een heel klein stukje op de pennetjes. Ik zal kijken of ik daar een betere foto van kan maken
Reply
Pennen moeten allebeide naar voren wijzen.
Reply
Aad, het klopt dat op jouw model de pennen naar elkaar wijzen. Montage geschiedt als volgt, draai de boutjes van de scharnieren iets los, dan krijg je enige speling,monteer de haakjes om de pennen en draai de boutjes weer vast.
Als het goed is kan op deze manier de buddy geen kant op, dus zijn borgveertjes niet nodig. Over de rubbers is hier al genoeg geschreven, die moeten de buddy ondersteunen op diverse plekken. De rubbers zijn verkrijgbaar in 2 hoogtematen. Succes, Ed
Reply
Thnx, het is nu helder. De scharnieren waren verbogen, waarschijnlijk om het zadel eraf te halen, door iemand die ook niet snapte hoe het moest, denk ik Wink
Reply
.
Reply
Nu gaan de bouten niet los! Ik snap waarom men ze omgebogen had, haha. Zelfs de inbussleutel buigt, maar de scharnieren zitten nog vast. Even over nadenken
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)