09-14-2014, 03:03 PM
Hallo kan ik een /7 relais op een /5 monteren of gaat dit niet,......weet iemand dit..??
Groetjes Frank
Groetjes Frank
/7 relais plaatsen op een /5
|
09-14-2014, 03:03 PM
Hallo kan ik een /7 relais op een /5 monteren of gaat dit niet,......weet iemand dit..??
Groetjes Frank
09-14-2014, 03:27 PM
Welk relais bedoel je, startmotorrelais?
09-14-2014, 06:26 PM
Ja idd de startrelais.
Ik heb een /7 maar het is een custem built motor, ik heb er /5 hendels op zitten en een oude R50 60 koplamp, verder kaal dus heb een /5 schema gebruikt omdat dat goed past bij de hendels en de schakelplaat in de koplamp. Vraag me nu af of ik zonder problemen een /5 startrelais gebruiken kan zodat de codering nummers kloppen. Miss dat ik ook wel een /7 startrelais kan gebruiken maar die werkt weer met andere nummers en das lastig.
09-16-2014, 08:41 AM
Startrelais van een /5 kan je zonder problemen gebruiken, vooral als je schema van /5 gebruikt
Stel je zelf de kabelboom samen? Mogelijk dat de spannigsregelaar anders aangesloten zit, moet ik nog uitzoeken. De startmotor van een /7 zal misschien wat meer stuurstroom vragen, maar dat geen probleem zijn voor het relais, althans, dat verwacht ik. Succes met deze leuke puzzel!
09-16-2014, 09:23 AM
Het makkelijkst is natuurlijk als je een nieuwe /5 kabelboom aanschaft ...
Groeten, Ton
09-21-2014, 06:53 PM
Ja mijn motor is vrij kaal dus wil alleen kabels aanleggen die echt nodig zijn anders word het rommelig. Ik heb al een /5 startrelais dus gaat wel goed komen dan. De kabels al besteld en netjes op een grote plank bevestigd valt eigenlijk nog wel mee....verder de nodige stekkers en krimptang besteld zodat ik het goed klaar kan maken.
09-28-2014, 01:26 PM
De kabelboom is klaar en aangelegd, alles werkt claxon richtingaanwijzers stadslicht dimlicht en grootlicht, ook de controlelampjesen werken. De startrelais klikt maar starten wil hij nog niet, de condensator was stuk dus deze moet ik vervangen. Dacht dat de startmotor evengoed zou moet draaien..??
Even afwachten dus miss weet iemand hier meer..... Groetjes Frank
09-28-2014, 04:09 PM
Ook ik verwacht geen relatie tussen de ontsteking condensator (als je die tenminste bedoeld) en het start relais.
Als hij wel 'klikt' maar de startmotor niet draait komt er dus of geen spanning op de startmotor of de startmotor zit bv vast. In het eerste geval zou je dat moeten kunnen meten ( op de zwarte draad in het schema) of met een test lampje proberen of er wel spanning uit het relais komt en op de startmotor komt (draadbreuk? kan soms net in het stekkertje zitten), in het tweede geval zou je in ieder geval je controle lampjes - heb je die nog ? - moeten zien dimmen omdat de motor wel de accu belast ook al draait hij niet. Als laatste kan het de + of - kabel en hun aansluiting op de startmotor en/of accu zijn , maar ik ga er van uit dat je die tenminste net zo dik hebt gemaakt als het origineel, anders zouden die een te hoge weerstand kunnen hebben waardoor er te weinig volts voor je startmotor overblijven. Je relais klikt wel dus heb je de voorwaarden , koppeling schakelaar, vrijstand , wel goed zitten of goed overbrugd. In beide schema's zie ik geen onderbreking tussen relais en startmotor. Succes Reynout
09-29-2014, 03:08 AM
Hoi
Ik heb de originele diktes en kleuren aangehouden, controlelampjes heb ik nog tenminste van de neutraalstand en laadstroom lampje. Koppelingsschakelaar heb ik niet, de vrijstandschakelaar moet ik nog plaatsen dus die kabel is nog niet aangesloten kan dat het misschien zijn?? Of de zwarte draad stroom krijgt ga ik straks ff controleren.....alvast bedankt voor jou reactie.
09-29-2014, 03:56 AM
Net ff gekeken of er spanning naar 87 waar de zwarte draad van de startmotor aanzit stroom krijgt als ik de startknop indruk en dit is niet het geval.
Toch alles volgens schema aangesloten Rood op 30 vanaf de accu en eentje naar de koplamp, groen op 15, blauw op D+, en de bruin zwarte draad vanaf de startknop op 31b. Er staat wel stroom op de pin van 31b als ik het stekkertje eraf haal weet niet of dat wel ok is. Ik heb de draad van de neutraalstand ook ff door verbonden zodat het controlelampje aangaat. Tis wel een tweedehands startrelais dus vraag me af of hij wel ok is. |
« Next Oldest | Next Newest »
|