Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Krukas BMW R51/2 zit tijdens restauratie ineens vast...????
Nee nog niet ff de boel schoonmaken
Reply
Nou das weer een tegenvaller als ik het vliegwiel erop zet zit hij weer vast, snap er niks van hoe kan dit nou..??
Reply
Is het wel het goede vliegwiel, dus niet van een later type?
En verder nogmaals de vraag of niet de krukas wat verschoven is door een loszittend lager.
Reply
Ik had vandaag ff met FTR classics gebeld en die zei ook dat het miss een verkeerd vliegwiel was, De R51/2 heeft toch wel een beetje een ander vliegwiel als latere Bmw's. en daarvoor miss R51 dan.
Als ik geld heb breng ik hem weg om de lagers te laten vernieuwen en het blok en de slingerplaten te laten reinigen ed. Of hij verschoven is weet ik niet heb wel zitten kijken maar mij lijkt het van niet.
Ik heb nog een andere set van koppelingsplaat veren drukplaat en vliegwiel die zien er hetzelfde Uit.
Ook met dat vliegwiel gaat alles vast zitten.
Reply
Zit nu in de onderdelen boeken te kijken en zie dat er tussen het vliegwiel en de krukas nog een veerring moet, miss dat het daardoor komt.
Reply
Steken er geen bouten uit je vliegwiel die een verstevigingsrib raken?
Reply
Is de conus van het vliegwiel niet te groot, (versleten) waardoor deze te ver op de krukas komt te zitten en daardoor bij het vastdraaien tegen het carterhuis komt?
Reply
Hoi nee er steekt niks uit of zo en heb de buitenrand ook ff ligt gepolijst met schuurpapier zodat eventuele braampjes of aanslag weer glad is. Hij lijkt mij niet uitgesleten heb nog een ander vliegwiel en daarbij hetzelfde probleem. Maar zoals ik al schreef onbrak er een veerring tussen de krukas en het vliegwiel hierdoor komt het waarschijnlijk vrij te lopen hoop ik.
Reply
Tja, het is natuurlijk een 60 jaar oude puzzel die hebt. Wellicht is het niet de originele krukas of iets dergelijks.
Ik weet niet of die veerring nu zo dik is dat hij het noodzakelijke verschil maakt, maar laten we het hopen!
Reply
Hoi allemaal ik ben er al uit.
Het was me niet eerder opgevallen maar aan de bovenkant van motorhuis zit een stift moertje om een bevestigingsveer voor de dynamo aan vast te zetten, deze steekt te ver naar binnen en drukt dan op het vliegwiel waardoor deze aanloopt.....pff. vliegwiel zit er nu op en alles draait soepel gelukking.

Bedankt weer voor het meedenken allemaal

Groetjes Frank
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)