Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat is de beste manier om een 2-klepper te starten.
Neck, is een wereld van verschil. Toen ik voor het eerst wat ging rijden en het vermogen aansprak moest ik echt mijn rechter hand wat beheersen. Regelmatig ging mijn voorwiel iets de lucht in.
groeten, Reyer
Reply
Als dit bij jouw motor normaal is, dan is er de nodige slijtage aan de carburateurs.

Groeten, Ton

Quote:Startprocedure is ernstig afhankelijk van de stat. Mengsel instelling. Als het altijd lastig starten is an het wat aan de rijke kant staan zodat je met choke het mengsel al helemáál te rijk hebt. Gewoon even starten zonder choke en als hij dan loopt wil he wel opeens verarmen. Hiervoor zodra hij loopt de choke erbij zetten. Dit werkte bij de mijne heel goed. Mocht dit niet helpen, toch even de sproeiertjes nazien op verstopping of wat dan ook. De oudere boxers zijn over het algemeen goede starters, zo mijn ervaring. Veel suk6 ermee.

Reply
Hoi Janreb,sorry hoor voor de late reactie.Ik was het hele forum vergeten.Die R80 ziet er goed uit,welke kit is het ?
Groeten.

Ronald
Reply
Over dat starten,ik kom geregeld bij JC Motors in Kapelle,Zeeland (ik maak geen reclame hoor).
En heb het hem eens gevraagd,en hij had de volgende tip.
Choke dicht houden en tijdens het starten met je andere hand het gas minimalistisch open draaien,de motor slaat dan gelijk aan.
Dan de choke erop.
Het werkt ook goed.
De groeten allemaal en bedankt voor de tips.
Reply
Ik kwam dit filmpje tegen op internet, dit was voor mij de oplossing..
http://www.youtube.com/watch?v=Wpd27HTGCv8
Reply
Klopt Edo. Ook bij mijn motor was een tijdje geleden dat kanaaltje in één van de vlotterbakken verstopt. Als gevolg daarvan startte de motor op de choke slechts op één cilinder. Even het kanaaltje door geprikt en klaar!
Reply
Goeie tip Edo....zo wordt men wijzer.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)