Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat is de beste manier om een 2-klepper te starten.
#1
Hallo forumleden ik ben Ronald, en ik rij nog niet zo lang op een BMW R80 uit 1987.
Ik heb soms wat moeite om de BMW aan de praat te krijgen.
Technisch is alles in orde lijkt mij,nieuwe bobine,bougies en krachtige accu.
Ik gebruik een klein beetje choke en geef iets gas als ik start.
Het is mij zo door de handelaar waar ik hem vandaan heb voorgedaan,maar volgens mij klopt er niks van want binnen de kortste keer verzuipt de motor.
Dus forumleden hoe starten jullie je 2-kleppers ????
Ik heb er trouwens veel lol in om met de R80 te rijden.....
En heb hem wat opgevrolijkt.
Reply
#2
Ik doe altijd vol choke en geen gas,zodra hij loopt (afhankelijk van buiten-temp) 1/2 tot 1/3 choke .
Na een paar honderd meter kan choke er helemaal af.
Beetje gas + choke is bij starten vragen om verzuipen.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
#3
Had nog een handleiding liggen, deze zegt het volgende: starten bij koude motor choke helemaal uit, starten zonder gas, na een paar omwentelingen een beetje gas geven. verder de choke er op houden totdat de motor onregelmatig begint te lopen, (maar dan rij je al). Ga je met koude motor rijden de choke op 1/2 zetten.
Reply
#4
Als je wil dat hij nog rapper start, kan je hem in vitesse zetten duwt hem achteruit tot wanneer je niet kan (Top) vitesse in neutral dan starten met geleidelijk gas geven en als hij dan start kan je spelen met choke.
Reply
#5
(dit gebruik ik als ik een platte batterij had) en in gang lopen. alst ij warm staat, lukt dat direct, maar bij koud moet ik paar keer lopen :p
Reply
#6
Beste mensen,bedankt voor de snelle reacties.Ik ga het zeker allemaal proberen,morgen schijnt het aardig weer te worden dus tijd voor een ritje.Ik laat het nog weten.

Met vriendelijke groet,

Ronald
Reply
#7
Een waarschuwing: indien je de choke te vroeg terugzet en je moet nog in een woonwijk (langzaam rijdend) links of rechts afslaan dan loop je het risico dat de motor afslaat in bv 1 of 2. Dan blokkeert je achterwiel door de compressie die overwonnen moet worden met als gevolg dat je onbestuurbaar op je kant gaat. Ik spreek uit ervaring (helaas). Hoewel, geen noemenswaardige schade
Met vriendelijke groeten,
Reyer
R80 1985 met 1000cc Siebenrock en s-kuipje
Reply
#8
Ok janreb bedankt voor de tip,en aan de rest van de tips heb ik ook veel gehad.Krijg de de R80 nu veel beter aan de praat.
En Janreb bevalt de 1000 cc Siebenrock,zit er ook over te denken.
Misschien kan je een foto plaatsen van je R80.
Met vriendelijke groet.
Ronald
Reply
#9
Startprocedure is ernstig afhankelijk van de stat. Mengsel instelling. Als het altijd lastig starten is an het wat aan de rijke kant staan zodat je met choke het mengsel al helemáál te rijk hebt. Gewoon even starten zonder choke en als hij dan loopt wil he wel opeens verarmen. Hiervoor zodra hij loopt de choke erbij zetten. Dit werkte bij de mijne heel goed. Mocht dit niet helpen, toch even de sproeiertjes nazien op verstopping of wat dan ook. De oudere boxers zijn over het algemeen goede starters, zo mijn ervaring. Veel suk6 ermee.
Reply
#10
Quote:Ok janreb bedankt voor de tip,en aan de rest van de tips heb ik ook veel gehad.Krijg de de R80 nu veel beter aan de praat.
En Janreb bevalt de 1000 cc Siebenrock,zit er ook over te denken.
Misschien kan je een foto plaatsen van je R80.
Met vriendelijke groet.
Ronald

Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)