08-18-2014, 04:50 AM
Enige tijd geleden ontstond er in de rechtercilinder een tik (bij uitlaat) die hoorbaar werd bij hoger toerental dan stationair. Mogelijkheden waren:
De gasklepas, kettingspanner, klepafstelling.
Alles nagezien en afgesteld (gasklepas was eerder al verholpen bij oscar) niets te vinden.
BMW dealer gebeld en die gaf als laatste optie stoterbus/nokvolger.
Goede raad is duur dus van de rechtercilinder de tuimelaarconsole gedemonteerd en voila de stoterbus van de uitlaatklepbediening was gecaviteerd, pitting. Alles vernieuwd en...weg tik, motor loopt als een zonnetje. Er was 30 K mee gereden.
De gasklepas, kettingspanner, klepafstelling.
Alles nagezien en afgesteld (gasklepas was eerder al verholpen bij oscar) niets te vinden.
BMW dealer gebeld en die gaf als laatste optie stoterbus/nokvolger.
Goede raad is duur dus van de rechtercilinder de tuimelaarconsole gedemonteerd en voila de stoterbus van de uitlaatklepbediening was gecaviteerd, pitting. Alles vernieuwd en...weg tik, motor loopt als een zonnetje. Er was 30 K mee gereden.