Op dit moment ben ik ook bezig mijn R100RS om te bouwen naar een "Cafe Racer". Het frame en zadel heb ik gisteren besteld bij VonZeti (60cm voor twee personen). Zij maken deze frames en zadels ook aan de lopende band. De contactpersoon daar is ook nog eens Nederlands sprekend, altijd makkelijk. Moet nu ongeveer 30 dagen wachten voordat hij geleverd wordt (zij hebben enorm veel bestellingen lopen).
Maar Floris, gaaf project! Maar doe je met de totale elektronica en bekabeling, alles vernieuwen of zo'n kastje gebruiken van Motogadget, de M-Unit?
Hey Floris,
Ook ik overweeg een sub-frame en zadel bij Vonzeti te bestellen. Naar aanleiding van je commentaar hierboven, is het een aanrader of zou je zelf gaan bouwen?
Wat is de diameter van de buizen waar het frame van gemaakt is?
Groet Gerwin
Heb die VonZeti site bekeken en de frames worden blijkbaar alleen in een zwarte grondlak geleverd. Moeten dus nog afgelakt worden. Verklaard mogelijk een deel van het prijsverschil met ace13.
Met vriendelijke groet,
PeterH
Hi Floris,
Vindt je het zadel te dun qua schuin? Zit het oncomfortabel? Aangezien ik het frame en zadel al heb besteld MAAR pas gemaakt wordt wanneer ik de "leer" samples heb ontvangen, kan ik nog van alles laten aanpassen evenals de dikte van het schuim. Heb je geen foto's met eventueel hoogte maat erbij?
Goh het zit niet oncomfortabel, maar je mag ook geen comfort verwachten zoals het origineel. voorlopig heb ik geen foto's van de hoogte ervan, je kan dit wel opvragen aan vonzeti. op de foto's bovenaan zie je ook dat ze met een verhoging gewerkt hebben voor de montage. veel hangt ook af van u veerafstelling. Je kan misschien voor comfort schuim gaan ofzo met extra opleg...
Het is geven en nemen, hoe hoger je gaat hoe lomper het gaat zien, het is afwegen. ik heb er al mee naar londen gereden en terug. dat ging nog maar het is geen luxe trip, ik denk dat je het kan vergelijken met de racebolides zoals die ninjas en die circuit moto's..