Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
custom flat tracker bmw r 100 rs
Op dit moment ben ik ook bezig mijn R100RS om te bouwen naar een "Cafe Racer". Het frame en zadel heb ik gisteren besteld bij VonZeti (60cm voor twee personen). Zij maken deze frames en zadels ook aan de lopende band. De contactpersoon daar is ook nog eens Nederlands sprekend, altijd makkelijk. Moet nu ongeveer 30 dagen wachten voordat hij geleverd wordt (zij hebben enorm veel bestellingen lopen).

Maar Floris, gaaf project! Maar doe je met de totale elektronica en bekabeling, alles vernieuwen of zo'n kastje gebruiken van Motogadget, de M-Unit?
Reply
Mijn zadel en frame was ook van hun. alleen beetje jammer van de dikte van het schuim en de paintshop van het frame.

Qua elektronica was er geen probleem, alles op zijn plaats gehouden. er zit geen elektornica onder het zadel; alleen onder de tank en in de koplamp. (en de ontsteking vervangen naar SH ook onder de tank)

De m unit is me ook bekend maar again is het veel te duur om gewoon 1 euro relais te vervangen.

Ik ben nog student en doe het meer voor de passie en zo low buget/kwaliteit..

www.ace13.nl zij maken ook zadels maar onder 600 euro kan je daar geen deal maken dat is zo 'n 200 duurder dan vonzeti, maar waarschijnlijk kwalitatiever...
Reply
Hey Floris,

Ook ik overweeg een sub-frame en zadel bij Vonzeti te bestellen. Naar aanleiding van je commentaar hierboven, is het een aanrader of zou je zelf gaan bouwen?

Wat is de diameter van de buizen waar het frame van gemaakt is?

Groet Gerwin
Reply
Heb die VonZeti site bekeken en de frames worden blijkbaar alleen in een zwarte grondlak geleverd. Moeten dus nog afgelakt worden. Verklaard mogelijk een deel van het prijsverschil met ace13.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Goh, ik kan niet overweg met lassen en metaalconstructies (jammer genoeg) en ook niet met zadelstof etc. als je dat allemaal kan zou ik het persoonlijk zelf maken.

Langs de andere kant, buiten de lak is de dunne mousse voor roadtrips is het wel een mooi zadel voor een degelijke prijs... als je daarmee kan leven en in tijdsnood zit kan je dat gerust bestellen. Met beetje vijlen past er een odyssey batterij in Wink

diameter weet ik niet van buiten, maar het heeft al een stresstest ondernomen van 160 kg plus drempels (in belgie lig het er vol van :p)
Reply
Hi Floris,

Vindt je het zadel te dun qua schuin? Zit het oncomfortabel? Aangezien ik het frame en zadel al heb besteld MAAR pas gemaakt wordt wanneer ik de "leer" samples heb ontvangen, kan ik nog van alles laten aanpassen evenals de dikte van het schuim. Heb je geen foto's met eventueel hoogte maat erbij?
Reply
Goh het zit niet oncomfortabel, maar je mag ook geen comfort verwachten zoals het origineel. voorlopig heb ik geen foto's van de hoogte ervan, je kan dit wel opvragen aan vonzeti. op de foto's bovenaan zie je ook dat ze met een verhoging gewerkt hebben voor de montage. veel hangt ook af van u veerafstelling. Je kan misschien voor comfort schuim gaan ofzo met extra opleg...

Het is geven en nemen, hoe hoger je gaat hoe lomper het gaat zien, het is afwegen. ik heb er al mee naar londen gereden en terug. dat ging nog maar het is geen luxe trip, ik denk dat je het kan vergelijken met de racebolides zoals die ninjas en die circuit moto's..
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)