Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stroom problemen r100rs 1977
#1
Ik heb nu twee keer gehad dat ik onder het rijden ineens geen spanning meer heb. Er brandt geen enkel controle lichtje meer ,het is net of je het sleuteltje hebt omgedraaid.
Nu gebeurde het beide keren op het moment dat ik het knipperlicht aanzette. Kan dit een oorzaak zijn?
De knipperlicht automaat is niet 100% meer en geeft altijd een oranje indicatie . Na inspectie waarbij we niets vonden deed hij het plotseling weer. Heeft iemand een idee wat het kan zijn en hoe ik het kan repareren?
Reply
#2
Hidde, was er geen zekering doorgebrand
Reply
#3
Een doorgebrande zekering zal het niet zijn omdat hij het daarna weer gewoon deed.

Ik zelf heb gehad dat tijdens het rijden ineens alle spanning wegviel en ik naar de kant van de weg moest. Ik kon dat (tijdelijk) verhelpen door de kontaktsleutel een paar keer heen en weer draaien. Aangezien het probleem steeds sneller optrad toch maar eens gewaagd om het kontaktslot te demonteren. Het bleek dat het middenkontakt behoorlijk vervuild (gecorrodeerd) was.
De kontakten goed schoongemaakt en licht in de zuurvrije vaseline gezet. Na 4 jaar nog steeds geen problemen met het kontaktslot.

Ik denk dat jij je kontaktslot ook een moet bekijken.
Reply
#4
Lijkt mij ook een probleem met het contactslot of misschien de "killswitch".
Reply
#5
Zondag deed hij het weer gewoon. Toch het contactslot eruit gehaald en schoongemaakt maar daar was niet veel aan te zien. Geen corrosie!
Misschien sluiting in het rechter handvat waar de killswitch en de knipperlicht knop zit?
Ik ga dit proberen te demonteren!
Reply
#6
vergeet niet ook de betreffende kabels te controleren

ik vond het toevallig snel omdat het uitvallen, van alles, alleen optrad bij grotere stuur uitslag
was het een kabelbreuk in de kabel tussen koplamp en slot in de RT kuip

succes
Reynout
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)