Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Backfire rechter cilinder
#41
Dingen zitten heerlijk eenvoudig in elkaar. Nu bezig met een Puch VZ50R Skybolt. Een originele Nederlandse 50cc motorfiets! Verder nog een Tomos 4L waar ik geen afscheid van kan doen. M'n eerste brommert.

Kikkerbek is ook een heel mooi exemplaar. Jammer inderdaad dat de juist zo leuk staande lichtjes vervangen moeten worden door de aluminium dekseltjes, dat ze boeven gaan vangen ofzo.....

Kom er bij de Bmw net achter dat hij niet bij wil laden. Lampje van de generator gaat ook niet aan bij het op contact zetten. Lampje gecheckt en dat is oke, vervolgens stekker doorgemeten van de cockpit en hierin heeft hij aan 1 kan van het lampje spanning en aan de andere kant heeft hij geen aarde? Heel vreemd, net de kabelboom al doorgelopen maar kan het euvel niet vinden. Regen net los gebarsten hier, morgen maar even verder zoeken
Reply
#42
Laadcontrolelamp heeft ook geen massakontakt. De afgaande draad gaat ofwel naar de diodeplaat of naar één van de koolborstels van het anker.
Reply
#43
Heb het gezien inmiddels, krijg geen spanning op de blauwe draad van het lampje naar de spanningsregelaar met het op contact zetten. Morgen even kijken of het een kabelbreuk kan zijn.
Reply
#44
om hoofdpijn van te krijgen. Inmiddels heb ik het controlelampje aan de praat. Er zat een kabelbreukje tussen het lampje en de verbindingsstekker die vervolgens naar de spanningsregelaar loopt.
Probleem is nu dat het lampje niet uit gaat!
Bij de D+ op de diodeplaat en de D+ op de spanningsregelaar meet ik beide een spanning van 1,6 volt. Lijkt me dat dit toch minstens 12 volt moet zijn om de dynamo aan de praat te krijgen? Diodeplaat en spanningsregelaar zijn beide vrij nieuw dus dat lijkt me het probleem niet. Ingaande spanning op B+ van de diodeplaat is ook netjes 12v+ .

ben door de ideeën heen, wie heeft er nog wat voor me?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)