Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Backfire rechter cilinder
@Louis: Heb nu ook een SH ontsteking. Was van plan om de bobine en het doosje onder de tank te monteren. Bobine die gaat vrij makkelijk op de originele beugels van de oude bobines. Alleen het kastje ben ik even aan het puzzelen. Waar heb jij deze zitten of heb jij een model van na '80? Meen dat deze meer plaats onder de tank hebben?

@PeterH: Brrrr.... van die verhalen doet het mij toch besluiten een zekering te plaatsen. Op het doosje staat 2x 7A, echter heeft het kastje 1 voedingZal ik gaan voor een 7.5A zekering of een 15A zekering. In de gebruiksaanwijzing ervan staat niks vermeld over zekeringen.

Dank en groet, Guus
Reply
Guus,

Het SH kastje heb ik in de gereedschapbak onder het zadel ingebouwd. Droog, wordt niet warm, werkt goed. Onder de tank is bij de modellen vóór de monolever modellen, dus vóór 1985 , niet genoeg plaats voor het kastje.

Groeten, Ton
Reply
Eens kijken morgen hoe dat werkt. Nadeel is dat de bedoelde snel demontabele delen niet meer zo demontabel zijn. Maar zal mijn opties eens verleggen tot dat gedeelte van de motor, nog niet aan gedacht. Bedankt!
Reply
@Guus: het sneeuwt een beetje onder met het ontstekings-gedoe maar is dat een Puch of een Tomos op je afbeelding? ( Tikkie last van jeugdsentiment)

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Quote:@Louis: Heb nu ook een SH ontsteking. Was van plan om de bobine en het doosje onder de tank te monteren. Bobine die gaat vrij makkelijk op de originele beugels van de oude bobines. Alleen het kastje ben ik even aan het puzzelen. Waar heb jij deze zitten of heb jij een model van na '80? Meen dat deze meer plaats onder de tank hebben?

@PeterH: Brrrr.... van die verhalen doet het mij toch besluiten een zekering te plaatsen. Op het doosje staat 2x 7A, echter heeft het kastje 1 voedingZal ik gaan voor een 7.5A zekering of een 15A zekering. In de gebruiksaanwijzing ervan staat niks vermeld over zekeringen.

Dank en groet, Guus
Guus, heb je de SH ontsteking al gemonteerd ?, en is het Backfire verhaal nu verleden tijd ?, wij zijn allen zeer benieuwd. Klaas.

Reply
@PeterH: Dat is inderdaad een Puch MS50. Andere hobby van me oude brommers en dan voornamelijk Puch / Tomos.

@KlaasB: SH ontsteking zojuist gemonteerd, toch onder het zadel in het gereedschapsbakje. Was anders toch wat weinig plaats.
Backfire is nu weg inderdaad maar krijg hem niet helemaal lekker afgesteld. Als ik het goed begrijp moet ik de rechter cilinder op zijn ontsteken zetten. (kleppen dicht) Vervolgens de rotor van de sh onsteking zoals op de foto en moet ik hem DAN nog 6 graden met de klok mee draaien en vast zetten of dat ''armpje'' hart op de hall sensor laten staan.
Hij loopt wel maar krijg de S op het vliegwiel niet helemaal in beeld en hij loopt wat ruw.
Verder werkt mijn toerenteller niet meer? De signaalkabel ervan aangesloten op de daarvoor bestemde uitgang op het SH kastje dus denk dat het aan de voeding ligt. Deze kan ik echter niet terug vinden in het werkplaatshandboek. Weet iemand waar deze geschakeld zit?

Bedankt, Groet
Guus
Reply
Vliegwiel zo draaien dat de S in beeld is en de juiste vleugel van de pickup boven het midden van de sensor plaatsen, zie SH handleiding. In die positie vastzetten en de afstelling dynamisch controleren met een stroboscoop. Eventueel corrigeren totdat bij stationair draaien ontsteking precies op de S is.

Groeten, Ton
Reply
Het is gelukt, had eerst de OT aangehouden, stom natuurlijk. Zojuist de S aangehouden en toen stond hij al beter.
Vervolgens heb ik hem alsnog een stuk voor de S moeten zetten om hem met de stroboscoop gelijk op de S te krijgen. Maar hij loopt.

en potverdomme zuiver ook, merk je toch wel die ontsteking....
Reply
Daar zal je veel plezier van hebben Guus, kost een paar centen maar dan heb je ook wat!

Groeten, Ton
Reply
Ik spaar nog ffe door, eerst op vakantie!

@Guus: leuke hobby-en ze sleutelen ook zo makkelijk! Ik had een (witte) kikkerbek, met die gereedschaps-kastjes aan het achterspatbord.
De lampjes naast de koplamp deden het ook, tot oom agent zei dat dat niet mocht...

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)