Posts: 5,438
Threads: 5,436
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Reactie van bezoeker 'Marcoen Jansen', geïmporteerd van het oude forum:
Ik zou de carburators van mijn BMW R50 zuiver willen syncroon stellen d.m.v. een vacuummeter of U-buis. Een R50 heeft hiervoor geen aansluitingen.Heeft iemand een tip om hiervoor iets te improviseren. Bij voorbaat dank.
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Je kan altijd ergens een gaatje boren en daar een slangaansluiting monteren.
Is dit om de een of andere reden geen optie, dan een adapter maken, die je tussen de carb en kop kan monteren, afstellen, en weer demonteren.
Groet, Paul.
Reactie van bezoeker 'martin', geïmporteerd van het oude forum:
hoeft niet met vacuum meters of kwikkolommen. Met de goede ouderwetse ontsteking trek je een voor een de bougiekappen eraf en dan iedere poot voor zich afstellen.
R50/R60 moet je makkelijk zonder moeilijke dingen echt goed lopend kunnen krijgen
succes
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Is zeker waar, met gevoel en een goed oor is het spul prima af te stellen.
Zo deed ik het vroeger, en nu soms ook nog, om het een beetje in de vingers te houden, daarna controleren met de kwikkolom, en dan blijkt dat je niet veel mis zit.
Groet, Paul.
Reactie van bezoeker 'rob', geïmporteerd van het oude forum:
Gezien op de laatste Vehikel bij BCCP Fuelsystems: Vacuummeter met rubber flens die je zo direct op het inlaattraject van de carburateur duwt. Is dat iets misschien?
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Ken ik niet, heb je daar meer info over??.
Is misschien wel interressant.
Groet, Paul.