Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R100rs
K*t !!
Reply
Klinkt bij mij als een zwakke accu .
Reply
Je kan nog de spanningsval van de plus en de min-kabel meten, zie schema van de V4 meting waarbij je in het voorbeeld de lamp als je startmotor moet zien, V3 plus V4 mogen samen niet meer dan plus/minus 2Volt zijn.
Reply
Filmpje is zeer herkenbaar, alsof ik de mijne hoor met de accu te zwak. Je hebt te weinig koudstartstroom , door te zwakke accu ofwel, wat ook nog kan, doordat je wel een 30ah hebt, maar met te weinig startvermogen.
Trouwens, heb je in het filmpje de choke erop? Zo ja, haal die er eens af, als de motor dan wel beter ronddraait, bevestigt dat het verhaal . (choke maakt starten zwaarder door de constant vacuum carbs)
Het moet trouwens met startkabels wel lukken hoor. Voldoende dikke gebruiken, auto met verhoogd toerental mee laten draaien , even zo laten draaien voordat je het probeert.

MVG Peter
Reply
Mijn R100 RS draaide ook moeizaam rond met de choke er op en beter zonder choke.
Alle elektr. aansluitingen gecontroleerd, hielp niet, probleem was pas grotendeels over toen de carbs schoongemaakt en goed afgesteld/gesynchroniseerd waren..
Blijft het gegeven dat het een autostartmotor is met een veel te kleine accu die gevoed wordt door een veel te kleine dynamo-het blijft dus een critisch gebeuren.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Ik wil erop wijzen dat de bings van de BMW's geen echte choke hebben, maar zgn. startcarburateurs. Ipv. de aanzuiglucht te knijpen, wat zwaarder draaien zou kunnen veroorzaken, word er via de startcarb meer benzine toegevoerd. In de volksmond is men dit choke blijven noemen, en heeft BMW dit ook maar zo gelaten. (to choke=verstikken)
Reply
We gaan iets van het draadje maar toch nog even: de choke is idd geen choke, heb ik me nooit zo gerealiseerd. Toch is het zware starten bij "choke" bij mij altijd gebleven ondanks schoonmaken/ afstellen. Het zou mss ook nog kunnen dat de extra benzine de compressie bemoeilijkt?
Reply
Lucht is makkelijk samendrukbaar, in tegenstelling tot vloeistof. Het ideale lucht/brandstof mengsel is 14/1. Met de extra benzine bij gebruik van de "choke" is er dus meer brandstof/vloeistof in het mensel en zal bij het starten de compressiedruk hoger zijn dan bij starten zonder choke. Of dat kleine beetje stijging (0,5 tot 1 Atm) van de compressie invloed heeft is te betwijfelen.
Reply
Heb het nog eens geprobeerd met startkabels (zonder 'choke' ;-)) qua geluid blijft het nog steeds hetzelfde zoals het filmpje ... Wat me wel opviel was dat de richtingaanwijzers niet gingen zonder startkabels en met wel.
Zou dat er mee te maken kunnen hebben?
Ik ga morgen de V4 meting eens proberen...zien of er daar ergens een storing zit.

wannes
Reply
Wannes, heb je nou alle contacten van het startcirquit nagelopen en schoongemaakt?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)