Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R100rs
Beste,

Ik heb voor de winter een R100rs uit 1981 gekocht die prima draaide. Nu wil ik hem weer starten maar dat lukt niet, de cilinders gaan tijdens het starten heen en weer maar vertragen direct tot ze stil vallen en gelijk vast zitten. Het is alsof de accu direct leegloopt en hij niet genoeg power heeft maar er zit een nieuwe in en hij is ook opgeladen met een lader aan het net. Weet er iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

mvg

wannes
Reply
wannes,

vlotterbakken van de carburateurs even schoonmaken en aanduwen.

Richard
Reply
Deze 70 pk -types vergen bij koude start met choke het maximale van de accu. Als deze maar iets in capaciteit tekort komt, is het al over, ik spreek uit (ruime) ervaring. Hoeveel ah is jouw accu (soms levert men een 25 ah terwijl eigenlijk een 30ah nodig is. Je hebt de accu niet pas na de winter opgeladen maar regelmatig? Goed volgeladen ook?
Zelf heb ik in mijn r100rt van '80 na de zoveelste nieuwe accu nu een Odyssey PC 680 geplaatst, is niet te vergelijken met een gewone loodaccu: slechts 19 ah maar een enorme startkracht. Een ander type startmotor schijnt ook verbetering te geven, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Hopenlijk heb je hem snel weer aan de praat,

MVG Peter

Reply
Eerst even starten met startkabels op de accu van een lopende auto.
Als je hem aan het lopen of pruttelen hebt kijken of er iets mis is aan de afstelling.
Zoniet dan is het wellicht tijd voor een nieuwe accu

Bep
Reply
Ik zal morgen mijn carburateurs eens grondig uitkuisen...;-)

Mijn accu is een ''motorrad batterie gel 30 ah'' nieuw gestoken en bijna niet gebruikt...en volledig vol geladen, dus denk niet dat het daar aan ligt...

wannes
Reply
Met startkabels geen enkel verschil...
Reply
Met of zonder hulp van startkabels blijft de startmotor hem wel ronddraaien maar hij wil niet aanslaan?
Of loopt hij even maar slaat dan af?

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Hij draait moeilijk rond terwijl ik hem start. Zou het aan de starter kunnen liggen?

wannes
Reply
Controleer de massa en + kabel aansluitingenaan het blok ,de startmotor, en aan de accu, ook de soldeeerverbingen van de kabels in de aansluit-ogen controleren.
Als daar geen hoge overgangs weerstanden gevonden worden, kan het aan de startmotor zelf liggen.
Deze is meestal eenvoudig te reviseren.

Bep
Reply
in dit filmpje is te horen wat hij doet...

http://www.youtube.com/watch?v=fPMw6cgfu...detailpage

wannes
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)