Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Benzine
#11
Peter,

Met pingelen bedoel je ratelen?
Begrijp ik goed dat je én euro 98 én loodvervanger gebruikt?

Dank voor je uitleg!

Mvg
Mischa
Reply
#12
Inderdaad: zowel 98 octaan (vanwege de klopvastheid) en loodvervanger (voor de smering van de kleppen en de klepzittingen) gebruiken.
Reply
#13
Ik tank euro 95 3 maal;achter elkaar.
En dan 1 maal 98 wel elke keer een beetje loodvervanger er bij zowel 95 of 98
Ondanks dat de klepzittingen vernieuwd zijn voor loodvrij.
Vind hem met toevoeging net dat beetje beter lopen. ( kan natuurlijk inbeelding zijn )
Reply
#14
Quote:Peter,

Met pingelen bedoel je ratelen?
Begrijp ik goed dat je én euro 98 én loodvervanger gebruikt?

Dank voor je uitleg!

Mvg
Mischa

Inderdaad, met pingelen bedoel ik een hoog rinkelend of ratelend geluid-niet te verwarren met het tikken van de kleppen- wat vooral hoorbaar is tijdens optrekken onder belasting.
Het "nagelen" na koude start van een ouderwetse diesel is ook een vorm van ongecontroleerde verbranding of detonatie.

Ik gebruik om het pingelen te voorkomen bij voorkeur de euro 98 en omdat ik geen geharde zittingen heb ook de loodvervanger.
Euro 95 en 98 door elkaar gebruiken zoals Tiny aangeeft kan natuurlijk ook.

Er zijn overigens diverse opinies of en hoeveel loodvervanger nodig is, ik doe in dit geval wat de fabrikant opgeeft (en mij een goed gevoel geeft ). Maar dat is dus niet door feiten onderbouwd.

Met vriendelijke groet,

PeterH

Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)