Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R80 '90 houdt ineens in
Van de week op de snelweg begon mijn RT ineens in te houden boven de 4500tpm. Op een gegeven moment max 125km/h.
Omdat ik nieuwe bougies mee had deze erin gezet. Geen verschil. Vandaag eerst even de klepspeling en ontstekingstijdstip checken. Mocht dit bekend klinken, graag tips...
Reply
Net de kleppen en ontstekingstijdstip gecontroleerd. Beide goed. Ik kan niet inschatten of het nu nog met de ontsteking te maken kan hebben. Hij loopt nu, niet onder belasting, goed.
Misschien toch in de richting van de brandstof zoeken....

Groeten, Ed.
Reply
Brandstof, of loszittende kabels bij de bobines. De aansluiting kan geoxideerd zijn.
Reply
Als de wind wat is gaan liggen trek ik de tank eraf om de aansluitingen even na te lopen. Bougiekabels zijn vorig jaar vernieuwd.
Carburateurs kan ik nu even niet open maken. Van de rechter zijn de schroeven rot. Eerst nieuwe schroeven halen anders kom ik niet meer weg...
Reply
Heb onder vergelijkbare koude omstandigheden ook eens iets dergelijks gehad-probleem kwam en ging. Bleek bevroren carburateurs te zijn....

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Dat lijkt mij in dit geval niet. Het ontstond op de snelweg na een kwartier. Op de terugweg, zo'n anderhalf uur later, hield hij gelijk in bij dezelfde toeren en snelheid. Het was wel mogelijk om in z'n vrij (koppeling in op de snelweg) meer toeren te maken.
Reply
Toeren maakt ie dus wel, alleen het bijbehorende vermogen ontbreekt blijkbaar-dus het koppel valt weg boven de 4500 rpm. Carburatie? Vervroeging?
(Ik besef dat ik nu met hagel schiet).

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Heb je de membranen al gecontroleerd? Mogelijk zit er een scheurtje in?
Succes, Ronald
Reply
Vlotter niveau !!!
Reply
Verstopte filters in brandstoftank/toevoer !!!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)