Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lekkende vorkpoten
de voorvorkpoten van de r100rt lekken enigszins. Als voor revisie de hele kuip er af moet is het wel een helse klus, zijn er andere oplossingen ?
Reply
Normaal gezien : Als je het voorwiel eruit haald , zit er in de vorkpoot een verticale inbusbout 8 of 10mm . Deze kun je enkel zien als de steekas eruit is . Als je die bouten eruit draait kan de poot zondermeer naar beneden eraf . De remklauwen kun je er los naast hangen . En de kuip kan lekker blijven zitten !!! Kijk of er zand onderin de poot zit , dat was bij mij het geval . De vuldoppen los halen bovenop, en de aftap plugjes eruitdraaien . Dan een nacht uit laten lekken. Anders heb je een olie bende . De keringen heeft de hobbyist, en zijn gemakkelijk te vervangen. Gr . Cees.
Reply
Dag Preller,

Op youtube staat een informatief filmpje (in twee delen) hoe je de vorkpoten uit elkaar haalt en de keerringen vervangt:

http://www.youtube.com/watch?v=ymse3196O...ata_player

Succes!
Ronald
Reply
Bedankt, zijn de vorkpoten van die r65 hetzelfde als die van de r100rt ?
Reply
mijn vorkpoten zien er zo uit
Reply
volgens mij heeft een r65 maar een schijf voor nauw heb ik het over de jaren 80
later kregen ze ook twee schijfen
Reply
Hoi Preller,

Op www.maxbmwmotorcycles.com kun je op jouw framenummer
kijken aan de hand van onderdeelnummers wat voor onderdelen je nodig hebt.
(overigens ook op www.realoem.com de officiele onderdelen site van BMW).

Daar staan naast de onderdeelnummers ook veel mooie opengewerkte situatie tekeningen.
Ik noem expres de 2 (voor mij) bekendste sites mede omdat er vooral in de tekeningen nog wel eens wat verschil kan zitten. Waarbij wat mij beterft de site van maxmotorcycles qua tekeningen soms mooier is dan die van de BMW site zelf.

Zoek dus altijd je onderdeelnummers op 1 van deze sites op aan de hand van jouw framenummer!

Overigens is het zeker ook aan te raden alle originele onderdeelnummers te noteren
als je onderdelen bij onze sponsor besteld.

Voor jezelf een controle of je de juiste onderdelen hebt besteld, (minder kans op fouten)
en voor onze sponsor veel makkellijker zoeken naar het juiste type onderdeel.

Sommige onderdelen van verschillende boxertypen kunnen erg op elkaar lijken,
maar niet hetzelfde zijn!

Ik durf zo niet te zeggen of de vorkpoten hetzelfde zijn.
zowiezo zijn er al meerdere typen in de R65 serie.

Je zou zeggen als het een ate remsysteem heeft (zoals op je foto),
zou het wel hetzelfde zijn, echter weet ik zo niet uit m'n hooft of de diameter van de binnenpoten van een R45/R65 serie hetzelfde is als de zwaardere series. In de veren zit zowiezo een verschil als met de motor op de foto(r100rt mod'79) .

Echt even zelf zoeken dus op je framenummer op 1 van de bovengenoemde sites dus.

Groetjes, Kees.

Reply
ik haal mijn gegevens uit KIES UW MOTOR daar staan veel gegevens alleen heb ik van 1976 tot 1981
Reply
Bedankt voor de info ik ga ermee aan de slag !
Reply
Voor dat je begint even bij de sponsor het peters nr 68 boek kopen en je heb antwoord op al je vragen.

Pieter
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)