Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remontluchtingsystemen
#6
Reactie van bezoeker 'Van der Haegen Danny', geïmporteerd van het oude forum:

Inderdaad het was ook als grap bedoelt maar het is zo; het gaat nog steeds perfect met de remhendel of pedaal...
werkwijze:eerst montagebouten van de remklauw(en) losmaken en de remblokken verwijderen,
remklauwen nemen en ze zuiver maken aan de binnenzijde en aan de nippel met evt.remmenreiniger en een klein borsteltje,afblazen met wat perslucht of evt. naspoelen,zo voorkom je vuil mee naar binnen te duwen wanneer je de zuigers terug duwt,
het remoliereservoir zuivermaken aan de buitenzijde zodat er geen onnodig vuil in beland wanneer je nu dadelijk het deksel eraf neemt(controleer de toestand van de afdichtingsrubber)
fixeer je stuur zodat het reservoir in een horizontale positie staat en je niet plots een ruk aan het stuur kan geven en zo olie morst(een riempje doet het wel)
omwikkel de remoliereservoir met doeken,de zuigers van de remklauwen nu terugduwen,let op dat het reservoir niet overloopt,eventueel er een beetje olie uithalen, de remzuigers blokkeren met een passend blokje zodat ze volledig ingedrukt blijven,
een goed om de nippel passend slangetje aansluiten op de remklauwnippel,de slang in een potje hangen met wat oude remolie zodat die langsdaar geen lucht kan trekken,
omwikkel ook de klauw met een oude doek,met een proper penseel bezinksel of aanslag van de olie in de hoekjes en op de bodem van het reservoir losborstelen,het reservoir nu zo leeg mogelijk maken maar het aanzuiggaatje van de pomp moet onder de olie blijven staan,
vul het reservoir met verse olie,oefen druk uit op de hendel en open de nippel op de klauw een kwartslag,de druk valt weg in de hendel ,onmiddelijk de nippel weer sluiten... controleer reglmatig de inhoud van het reservoir opdat het aanzuiggaatje steeds onder de olie zou staan
herhaal dit tot de olie die uit de nippel komt zuiver is van kleur en vrij van luchtbellen.herhaal deze bewegingen bij beide remklauwen...
Vul het oliereservoir tot op de juiste hoogte en sluit het af met het deksel(een likje vet aan de bouten),nippels afkuisen en de rubberen dopjes erop plaatsen,spanblokjes uit remklauwen halen en remblokken monteren,remklauwen monteren ,controleer de vastheid van de nippels,test het systeem,de hendel/pedaal mag niet sponzig aanvoelen anders zit er nog lucht in het systeem en moet je herbeginnen
aan de ABS module hoef je niet te ontluchten tenzij je het systeem hebt gedemonteerd of je er lucht hebt ingezogen.
een onderdrukpompje is leuk maar voor je het weet trek je lucht in het systeem,de gewone remhendelpomp en pedaal worden door 99% van de dealers (die ik ken) gebruikt om gewoon de remolie of koppelingsolie te vervangen.
het is een simpel iets daarom moet je het niet omslachtiger maken als nodig was steeds het antwoord dat ik kreeg toen ik bij enkele van hun de vraag stelde waarom ze geen vacuumpompje gebruikten. ikzelf heb een vacuumpompje liggen gebruik het vrijwel nooit.
Reply


Messages In This Thread
Remontluchtingsystemen - by Forum import - 12-31-2003, 02:00 AM
Remontluchtingsystemen - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM
Remontluchtingsystemen - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM
Remontluchtingsystemen - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM
Remontluchtingsystemen - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM
Remontluchtingsystemen - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM
Remontluchtingsystemen - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM
Remontluchtingsystemen - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)