Compartiment in het race zadel klaar incl. 'klepje'), zitting met anti-doorlig gel bijna klaar (tecker was niet sterk genoeg om het leer aan het kunststof zitje te bevestigen), weer veel onderdelen erop gezet. Koolborstel houder dynamo afgebroken (nieuwe besteld). En gps speedo status: shipped!! Spannend!
Langzaam maar zeker...
Blijf vooral foto's maken.
Ziet er mooi uit.
Leer op het zitje vastzetten met alu. stripjes en popnagels ipv nieten?
Hij wordt mooi!
Met vriendelijke groet,
PeterH
Waarom maak je niet net als ik heb gedaan een los, demontabel zitgedeelte waarop je de gelpad met bekleding aan vast maakt.
Kun je er omheen slaan/plakken ipv nieten.
Het zitgedeelte en rugsteuntje/klepje zijn 2 losse onderdelen en beide demontabel. Met dit zadelleer is nieten makkelijk het is namelijk flexibel en moet voor bevestiging strak worden gespannen. Nieten is dan veel makkelijker en met een dun laagje matzwarte lak ziet het er keurig uit!
Ik geloof je meteen, je totale aanpak is tot nu toe goed.
Rugsteun/klepje voor cafezadel
Leuk, elke dag weer een stukje verder en voor straks een mooie fotoreportage.
Die bekleding van zitgedeelte ga je dus vastmaken op zitje zelf?
De basis van het zitje is een ordinaire kunststof snijplank waarop de medische gelpad (16mm) wordt geplakt en hier komt direct overheen het leer. Deze niet ik vast op de snijplank en spuit er een laagje mat zwarte lak over.
Het rugsteuntje valt onder, dmv een stalen plaatje, in de opening van het opbergvakje. Vastgezet met klittenband.
Het zitgedeelte heeft een borging dmv stalen boekenplankhouders en klittenband.
Klinkt een beetje hobbybob zoals ik het nu omschrijf maar komt helemaal goed ;-)