Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer
Frame gelagerd, achterbrug/swingarm gemonteerd, velgen gelagerd, gebalanceerd en de banden erop, voorvorkpoten (bijna) weer in elkaar gezet. Jammer alleen dat de nylon aanslag van één van de poten verpulverd was dus gelijk maar 2 nieuwe besteld bij onze sponsor.
Nu bezig met toch nog een straal/verf klusje tussendoor. De achterste dynamodeksel (daar waar ook de diodeplaat op gemonteerd is) zat niet lekker meer in zijn lak. Ook deze net als de startmotordeksel toch maar in de hittebestendige matzwarte lak. Ik wilde hem 'overslaan' maar dacht "nu niet verslappen kerel!"
Maar... het grote feest dat opbouwen heet is begonnen!!!
Reply
Ik zit te kijken naar nieuwe shock's, iemand ervaring met de Hagon 2810 'prijscode' A type E?
Reply
Krijgen we nog foto's te zien?
Ben je tevreden over het coaten?
Reply
Bert, het zijn niet de beste foto's maar geven wel een aardig beeld over hoe het is geworden. Ik ben tevreden!
Reply
Mischa, dat is lef hebben, zwarte wielen.
Vind het op de foto al mooi. Klasse !
Reply
Hoe bedoel je lef hebben met zwart wielen?
Reply
Nou ja, gedurfd dan? Meer in de zin van de kleur.
Zie de caferacers meer met chrome of flink gepolijste wielen.
Zwarte wielen meer voor de Bopper style.
Ik vind het wel mooi.
Reply
Ik had de wielen al matzwart gespoten met een spuitbusje omdat ik de alukleur niet mooi vond. Eigenlijk wilde ik chrome spaakwielen. Maar na het geklieder met de spuitbus was ik 'om' de standaard spinnenweb velgen zijn prachtig in het zwart!
Ik ben er heel blij mee al moet ik zeggen dat ik de poedercoat finish niet zo glanzend verwacht. Inmiddels zitten de bander er al om en as donderdagavond hoop ik het frame op de wielen te hebben. Dat is de eerste keer dat ik een goed beeld heb van het uiteindelijke resultaat.
Spannend! Ik zal don wel even wat foto's schieten
Reply
Die gladde zwarte coating is heel wat fraaier dan de grove alu. structuur van de kale wielen!- en ook makkelijker schoon te maken gok ik.

Vraagje over het nieuwe achterframe, is dat niet wat iel uitgevoerd achter de schokbreker? Naar mijn idee is daar bij belasting een kans op knikken, zeker als de eega achterop zit.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Ik zal het doorgeven aan mijn vrouw, ze is al aan het hardlopen geslagen en aan het lijnen ;-)
Maar zonder gekheid, het subframe is versmald en ingekort (wordt ie sterker van) de verbinding tussen de linker en rechterkant van het frame was hiervoor verbonden dmv een (Chineese kwaliteit) stalen plaatje (daar waar de pin van het klapzadel invalt) deze is vervangen door een 3mm dikwandige stalenbuisje (maakt em ook sterker) het enige dat verwijderd is zijn de stalen stripjes die onder het framebuis zaten gelast. Ook dit was dusdanige dikte en kwaliteit dat ik niet bamg ben voor knieken.
Wel scherp opgemerkt Peter!

Hoe vaker ik naar de wielen kijk hoe meer ik de afwerking ga waarderen!

Vandaag bij Ruig's Polyester (Opmeer) geweest om een custom cafe zitje aan te meten. Eind volgende week klaar!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)