Hoe heb je de ontluchting dan nu opgelost?
Ben benieuwd hoe de motor er uit gaat zien, zit al serieus veel werk in!
met vriendelijke groet,
PeterH
Eigenlijk heel simpel, ik sluit de carter ontluchtingsslang aan op een plastic flesje welke ik in een speciaal hiervoor gemaakt houdertje onder mijn zadel plaats. Even de juiste hoek bepalen en tegenovergesteld een klein gaatje. Eens in de maand flesje legen... klaar!
OK, moet kunnen werken,hoop dat je het gaatje niet te klein maakt, om overdruk in je systeem te voorkomen.
Met vriendelijke groet,
PeterH
Mischa, flesje onder zadel zit dat dan niet te hoog? Misschien een idee.........
@bert, zou goed kunnen, maar is het proberen waard. Dat slangetje en filtertje zit mij (en vele andere op dit forum) al zo lang in de weg!
Ben eindelijk zover dat ik inmiddels voor alle kabeltjes en leidingen een verdekte oplossing heb bedacht. Alleen die carter ontluchtingsslang blijft een storende factor.
Wegwerken hiervan is geen probleem maar de smeerbende die het geeft zie ik niet meer zitten met een nieuw gepoedercoat frame en een glasparel afgewerkt blok.
Alle andere ideeën zijn uiteraard van harte welkom!
Flesje gewoon proberen toch?
Met vriendelijke groet,
PeterH
Grote stappen! Kabelboom bevrijd (niet zonder: engelengeduld en +/- 3 strekkende meter labeltape). Volgende week verder met het verwijderen van alle overbodig geworden bekabeling.
Ook nog een tussendoor klusje gedaan, uitlaat wartels glasparelen, vijlen, glasparelen en de topeinden gepolijst
Wat ga je met de originele kabelboom doen? Splitten en de draden eruit trekken die je niet meer nodig hebt?