04-22-2013, 05:35 PM
Eerste probeerseltje, hij moet dus langer en lager...
Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer
|
04-22-2013, 05:35 PM
Eerste probeerseltje, hij moet dus langer en lager...
04-22-2013, 07:49 PM
Goed plan om het concept in 3D uit te werken, geeft een duidelijk beeld hoe het er uit gaat zien, want dit lijkt inderdaad- excusez le mot, no offence meant, (voor alle liefhebbers van een andere klassieker),- wel de dikke kont van een Münch mammut....
Leuk als iemand zo serieus bezig is met het design. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Met vriendelijke groet, PeterH
04-23-2013, 09:00 AM
@peter het is heel lastig om je voor te stellen hoe een onderdeel je motor zal verfraaien (of een totaal andere uitstraling kan geven). Althans zo werkt dat bij mij. Ik moet het zien! Zo'n 3D model met oase is in no-time gemaakt en geeft direct een goed beeld. Als je voorbeelden van internet haalt blijkt dat het op jouw motor totaal geen toegevoegde waarde heeft. Dit komt vaak door ogenschijnlijk kleine details, lengte van het subframe, hoogte en van hoek van de einddempers, type en zelfs kleur van de velg en dan heb ik het nog niet eens over al die foto voorbeelden van die prachtige show fietsen! Meestal is zo'n fiets voor velen 'the aim' echter vergeet iedereen dat het rijden zonder achterlicht, knippers en kentekenplaat nog steeds strafbaar is in Nederland. Dus elke straatfiets IS per definitie een compromis. Neemt niet weg dat door goed te kijken en serieus te achterhalen waarom je een bepaald onderdeel fraai vind je best een acceptabel eindresultaat kunt behalen. En nogmaals, twijfel je doe als ik en maak een mok-up om het te ZIEN.
Hier een foto van het zadel waarvan ik een 2e 3D model ga maken!
04-25-2013, 04:04 AM
Heren, vanmorgen weer eens op de motor naar de zaak gegaan. Is een km of 40. Echter nu blijkt de motor heel erg te stotteren/in te houden bij constante snelheid. Ik heb provinciaal gereden dus met een gangetje van max 90km bij +/- 4000rpm. Bij accelereren heb ik dit probleem niet.
Ik vermoed dat dit komt door het monteren van de K&N luchtfilters. Is een aanpassing van de gasnaald voldoende of moet ik ook nieuwe sproeiers? Voor mij wordt dit de eerste keer, is dit een lastig klusje? Ik heb nog geen tijd gehad om dit hoofdstuk van het werkplaats handboek door te lezen ;-) Alvast dank voor de hulp!
04-25-2013, 04:16 AM
Op youtube staat een mooi filmpje over het uit elkaar halen van de carbs, https://www.youtube.com/watch?v=Q__LkgoaGGk
en een over het weer in elkaar zetten, misschien heb je daar wat aan?
04-25-2013, 02:26 PM
Carbs afstellen, accu verplaatsen, benzineleidingen definitief omleggen, nieuwe benzine filters plaatsen, nieuwe startmotor monteren. .. heb het druk morgenavond! Nou ja, het wordt toch geen weer om te rijden
04-25-2013, 02:27 PM
Foto
04-26-2013, 06:50 PM
Nieuwe startmotor erin... TIK en lopen!!
04-26-2013, 06:52 PM
Alternatieve chokehandels en benzine filters! Heel cool (al zeg ik het zelf) Carbs afgesteld en hij loopt weer als een zonnetje! Productieve avond zeg ik...
04-26-2013, 08:58 PM
Hoi Mischa,
Die benzinefilters zien er erg netjes uit zeg. Waar heb je die vandaan? Groetjes, Kees. |
« Next Oldest | Next Newest »
|