Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer
#81
Even een lijstje:

Gedemonteerd/verwijderd,
Kuip
Achterspatbord
Stuur
Knipperlichten
Achterlicht
Filterhuis
Bagagedrager

Vervangen/aangepast,
Banden
Vloeistoffen
Accu
Bobines
Stuur
Remrevisie
K&N luchtfilters
Gele koplamp verlichting
Knipperlichten voor
Velgen zwart gespoten
Spiegel
Olie peilstok temp meter

To do,
Zadel bouwen
Achterlicht
Nieuwe tellers
Knippers achter
Remrevisie (nogmaals)
Nieuwe startmotor monteren
Spatbordje bouwen
Frame poedercoaten
Blok zuren


Reply
#82
Wauw, niet gering dat lijstje!
Die zwarte velgen zien er wel leuk uit, zo houden i.p.v. spaakwielen? ( Ik weet het, smaken verschillen...).

Waarom nogmaals een remrevisie?


Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
#83
Das een voorlopige conclusie, sinds gisteren opeens een halve vastloper? Hij remt nauwelijks, loopt aan, piept... heel vreemd. Rem vloeistof vervangen (daar zat een grijze pap in) maar maakte nauwelijks verschil. Zat wel iets lucht in. Morgen even wegbrengen naar degene die de remmen eerder heeft aangepakt.
Reply
#84
Is het voor of achter? Volgens mij heb je voor ATE en achter Brembo, is nogal een verschil. ATE's zijn gruwelijk gevoelig voor een correcte afstelling.
Grijze pap in de remvloeistof klinkt eng-slijtageproduct/corrosie/heel oude-natte-vloeistof?

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
#85
Blijkt mijn wielnaaf een mm of 2 te zijn verschoven waardoor de rechter remklauw tegen mijn remschijf aan liep!? Beetje lomp dat we dat afgelopen woensdag niet hebben gezien... Maar goed, hij doet het weer! (Oorzaak onbekend)
Reply
#86
Even een vraagje, de brandstof slangen zijn thv het originele luchtfilterhuis gekoppeld dmv 2 t-koppelingen en een extra stukje slang welke normaal door het luchtfilterhuis lopen. Kan ik deze koppelingen (en dus dat stukje verbindingsslang) verwijderen en de benzine direct vanaf de tank naar het blok voeren (uiteraard met behoud van de 2 filtertjes)?
Reply
#87
Quote:Blijkt mijn wielnaaf een mm of 2 te zijn verschoven waardoor de rechter remklauw tegen mijn remschijf aan liep!? Beetje lomp dat we dat afgelopen woensdag niet hebben gezien... Maar goed, hij doet het weer! (Oorzaak onbekend)

Kan je ondervangen door na montage van de steekas en het aantrekken van de asmoer enkele malen flink in te veren- de vork zet zich dan- en daarna pas de asklemboutjes vast te zetten.

Gelukkig dat er niets mis was met de rem!

Met vriendelijke groet,

PeterH

Reply
#88
Quote:Even een vraagje, de brandstof slangen zijn thv het originele luchtfilterhuis gekoppeld dmv 2 t-koppelingen en een extra stukje slang welke normaal door het luchtfilterhuis lopen. Kan ik deze koppelingen (en dus dat stukje verbindingsslang) verwijderen en de benzine direct vanaf de tank naar het blok voeren (uiteraard met behoud van de 2 filtertjes)?

Die verbindingsslang is de niveau-vereffeningsslang tussen je beide tankhelften, kan je weglaten maar dan loop je het risico dat je ene tankhelft eerder leeg is dan de andere, en je verder moet op een (1) pot.

Met vriendelijke groet,

PeterH

Reply
#89
Niveauvereffeningsslang op 3 keer woordwaarde!!

Maar serieus, hoe groot is de kans dat de ene helft meer benzine verbruikt dan de ander?
Daarbij rij ik vaak in gezelschap van Ducati's met een tankinhoud van krap 10 liter dus elke 150km sta ik toch aan de pomp...
Reply
#90
Probleem doet zich inderdaad pas voor als je bijna leeg bent op beide tankhelften.Denk dat als je tankt voordat je op reserve moet er helemaal niets aan de hand is.
(En na 150 km al helemaal niet).

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)