Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer
#31
@ed31, nee die buddy blijft zoals hij is. Mijn vrouw is sinds de bmw groot fan van motorrijden en moet dus achterop blijven kunnen. Dus een café-racer met de nodige concessies (lees: comfort voor mijn vrouw ;-).
Reply
#32
Gewoon doen wat jij mooi-en je vrouw comfie vindt...
Kan uit ervaring melden dat duo passagieres niet erg gecharmeerd zijn van clip-ons!

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
#33
@peterh, vandaar dat ik zit te denken aan verhoogde clip-ons.
Nog een andere vraag, wie weet of die '4-spaaks alu velgen' van (volgens mij) de r80 1op1 overgezet kunnen worden op een r100 uit '80? Ik heb er nu de standaard (spinnenweb) alu's onderliggen maar vind ze niet mooi!
Ook wil ik het filterhuis eraf halen, kan dit zomaar met openluchtfilters (van die koontjes)?
Reply
#34
Open luchtfilters kan, maar niet zomaar. Je zult aanpassingen moeten doen aan de stand van de gasnaald en eventueel grotere sproeiers. Meer lucht vraagt om meer benzine aanvoer. Je vraag mbt wielen kan ik niet beantwoorden.
Reply
#35
Afgelopen vrijdag weer verder met m'n rijdende project. De voorkant is nu redelijk op orde maar achter moet er nog wel het één en ander gebeuren. Allereerst het spatbord verwijderd. Hier zijn het achterlicht en kentekenplaat gemonteerd. Toen deze was verwijderd bleek dat de hele bende (zadel/buddy/cover) veel te ver uitsteekt aan de achterkant. Nu wil ik deze +/- 10cm inkorten en opnieuw bekleden om zo gelijk te komen met het einde van het frame.
Omdat het een rijdend project is het achterlichten de knippers er even als noodoplossingen op gehobbied. Iemand andere ideeën betreft het te lange zadel? Ik sta overal voor open!
Reply
#36
Foto 2
Reply
#37
@ed31, je had gelijk ;-)
Reply
#38
Ik ben er ook even mee bezig geweest. Ik moet ergens afbeeldingen hebben van een ingekort origineel kontje.
Ga even zoeken. Het luistert vrij nauw met dit kontje. Te kort is ook geen gezicht... en het is ook aan de brede kant.
Het is een zoektocht, zie ook de posts van Rudy.

p.s. lukt het al met de foto's verdraaien? Liet net bijna mijn scherm vallen ;-)
Reply
#39
Quote:@ed31, nee die buddy blijft zoals hij is. Mijn vrouw is sinds de bmw groot fan van motorrijden en moet dus achterop blijven kunnen. Dus een café-racer met de nodige concessies (lees: comfort voor mijn vrouw ;-).

Tja, daarom heb ik er meer....
Meestal rolt er dan een compromis uit. In mijn optiek is dat "het nadeel van het ene gecombineerd met het nadeel van het andere", en niet echt bevredigend. De voorover positie die bij een caferacer hoort wordt ook meestal niet door de berijder gewaardeerd.

Hier staat wat:
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http:...AA&dur=540

Reply
#40
Helaas, de optische aspecten wringen vaak met de practische, dus wordt het kiezen of een compromis! (Een gnoe is een paard samengesteld door een comissie)
Gek idee: bijvoorbeeld een R100RS 1,5 persoonsbuddy-heb je een korter zitgedeelte en kan je het kontje naar behoeven aanpassen/inkorten.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)