Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer
Misschien is Vehikel wel net als de dino's van weleer: uit de tijd.
Toen ik er begin jaren 90 jaarlijks kwam was het een heerlijke schatkamer vol oudijzer, maar vanaf de opkomst van het internet rond 2000 werd het minder en minder... Als ik nu wat nodig heb voor m'n 69s is het internet een zekerder plaats om wat te vinden.
Reply
Gister grote stappen genaakt met kleine details.
- alle lasnaden nalopen en eventueel bijwerken
- nieuwe brackets knippers voor en achter
- bracket achterlicht / kentekenplaathouder
- subfame verstevigt
Nog 2 avondjes klungelen met het nieuwe spatbord en zadelpan dan alles naar de poedercoater?

Excuus voor de rare fotoplaatsing!?!
Reply
Mischa,

maak je ook nog een versteviging van achterbrug draaipunt richting balhoofd?

Richard
Reply
Subframe is zeker een verbetering.
Ook ik ben benieuwd naar je achterbrug, moet je eigenlijk dan ook doen.
Succes we blijven je volgen, dankbaar voor je foto's.
Reply
Richard, Bert,
Hoe zou die verbetering/versteviging er uit zien, ik denk dat ik het al eens eerder heb gezien op een foto op internet.
Iemand toevalling een foto?
Reply
Dit gaat er serieus goed uit zien!
Even voor mijn beurt praten: versteving van balhoofd naar achterbrugdraaipunt is een diagonale framebuis van - naar.
Achtervorkversteviging is volgens mij al eens besproken in dit draadje. Naar mijn idee een aanrader, origineel is nogal slap.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Zoal Peter al opmerkt al meer over geschreven maar op de site van Jan Gol staat er een als voorbeeld.
Reply
Ik overweeg ook aanbrengen van versteviging balhoofd-draaipunt achtervork. Maar niet dmv extra framebuizen, maar een verbinding motorblok met bovenste framebuis. De swingarm modellen hadden zo'n versteviging. In dit voorbeeld wordt gesproken over bijkomende grote aanpassingan bij de modellen met rond luchtfilter. Uit die behuizing zou dan gedeeltes moeten worden weggefreesd om de verbinding tussen motorblok en frame tot stand te kunnen brengen met behoud van luchtfilterhuis. http://www.motoren-israel.com/popup_imag...80&imgID=0
Reply
Jan Gol achtervork:
Reply
Quote:Ik overweeg ook aanbrengen van versteviging balhoofd-draaipunt achtervork. Maar niet dmv extra framebuizen, maar een verbinding motorblok met bovenste framebuis. De swingarm modellen hadden zo'n versteviging. In dit voorbeeld wordt gesproken over bijkomende grote aanpassingan bij de modellen met rond luchtfilter. Uit die behuizing zou dan gedeeltes moeten worden weggefreesd om de verbinding tussen motorblok en frame tot stand te kunnen brengen met behoud van luchtfilterhuis. http://www.motoren-israel.com/popup_imag...80&imgID=0

Hansl, hoe ga je dit oplossen? Ga je hiervoor je eigen blok/carter inzetten? 't Staat wel mooi trouwens.

Vraag me toch af wat de winst is, liever zou ik dan toch het frame (laten) aanpassen/verstevigen, betere voorvork en achterframe met achtervork.

Misschien niet helemaal 'street legal' maar wel mooi.

Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)