02-27-2013, 02:41 PM
Zie foto ter verduidelijking
Cardan
|
02-27-2013, 02:41 PM
Zie foto ter verduidelijking
02-27-2013, 06:39 PM
jammer dat mijn Thais niet zo goed is; dit ziet er toch anders uit...
Misschien is de cardan anders bij een halve naaf?
02-27-2013, 06:52 PM
Misschien heb je wel gelijk. Ik denk dat het ook aan de cardan ligt. Als je op deze foto kijkt zie je dat de vuldop van de cardan verder van de buitenrand van de afdekking ligt. Bij mijn cardan ligt deze bijna gelijk aan de rand. Dat zou kunnen betekenen dat de diameter dus kleiner is.
02-27-2013, 07:25 PM
de naaf lijkt ok , de een cilinder cardans remvoeringen zijn kleiner , waarschijnlijk is het huis van de cardan afgedraaid.
02-27-2013, 09:25 PM
Ik heb de indruk dat deze motor, gezien zijn leeftijd niet verrassend, een hybride,dus samengesteld uit verschillende bouwjaren/modellen is.
Ik heb me daar rond 1974 ook aan bezondigd door een /2 achterlicht aan een 51/3 eigenaar te geven, was groter en -dus- veiliger! Misschien is dit wel dezelfde machine. Ik ben geen purist, als het werkt werkt het. Met vriendelijke groet, PeterH
02-28-2013, 05:32 AM
Dag Peter,
Het is inderdaad zo dat motor en framenummer niet gelijk zijn, dus opgebouwd uit verschillende modellen. Tank is een oude druppeltank van Ural. Deze past zonder enige verdere aanpassing op de motor. Is een kopie van de R 71. Achterspatbord is Chang Yiang, dus de Chinese kopie van BMW. Voor de tank heb ik € 60 betaald en het spatbord (nieuw) € 40. Dit zijn andere prijzen dan die van BMW. Mocht ik in de toekomst nog tegen een betaalbare tank en spatbord aanlopen, kan ik deze alsnog wel eens vervangen. Verder zitten er 600 cc cilinders op en is er een zijspan gearing 32:7 gemonteerd. Zijspan aansluitingen zitten standaard op het frame. Heb hier ook nog een Ural zijspan liggen. Deze wil ik t.z.t. nog aan de motor hangen. Ontsteking is nog origineel 6 volt, dus contactpunten etc. Wielen zijn nieuw gespaakt door Poelman in Uithuizen. Carburateurs zijn Bing 1/24/145 en 1/24/146 dus van een R 50/2. Koppen zijn loodvrij gemaakt door de Hobbyist. Zo als je merkt ben ik dus beslist geen purist, maar heb nu wel een "eigen" motor, waar er maar 1 van rond rijdt! groeten, Frits
02-28-2013, 04:39 PM
Voor te zien een mooie eigenbouw bmw.
Al is alles niet zoals het hoort te zijn,kun je er toch veel plezier mee hebben. Dus geniet er van zou ik zeggen.
02-28-2013, 07:58 PM
Helemaal mee eens, hij is mooi. Een motor van die leeftijd moet een stukje "evolutie" hebben, dat maakt hem nog aparter,en persoonlijker.
Wat ik bedoelde met mijn eerdere opmerking is: bij zo'n hybride machine passen delen soms minder goed bij elkaar. Dat is geen probleem, als je de achterliggende oorzaak kent. Ik vind het geweldig dat F Walhof hem op deze manier op de weg kan houden! Met vriendelijke groet, PeterH |
« Next Oldest | Next Newest »
|