Posts: 5,348
Threads: 5,346
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Reactie van bezoeker 'Fido', geïmporteerd van het oude forum:
Mijn BMW R100RS uit '76 met 70.000 km op de teller en altijd door de dealer onderhouden, geeft soms bij koude start blauwe rook uit de uitlaat. Is dit ernstig?Hoe kan ik dit (laten) verhelpen?Op welke kosten moet ik rekenen?
Reactie van bezoeker 'Henk', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb een keer een RS van 76 gezien die dit niet had. Dat was geloof ik in 77 :-)
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Eerst een paar tegen vragen.
Doet tie dat altijd, of alleen als hij een poos op de zijpoot heeft gestaan, en dan alleen de linkerkant?
Als het laatste het geval is, is dit normaal, omdat er dan een beetje olie in de linker cylinder loopt, wat dan verbrand tijdens starten.
Als hij ook rookt als hij op de middenbok heeft gestaan, maar dat roken houdt op na enige tijd, of geen rook bij een warme start, is er ook geen reden tot paniek.
Mocht je besluiten tot revisie,dan moet je rekenen op ongeveer 600 Euro zonder arbeidsloon.
Dit houdt in; nieuwe zuigers en cylinders boren, nieuwe kleppen met zittingen (loodvrij) en geleiders.
Groet, Paul.
Reactie van bezoeker 'Fido', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Paul,
Hij doet dat niet altijd,ik zet hem eigenlijk zeer zelden op de zijstandaard, wel als hij een poos op de middenbok heeft gestaan, maar dat roken houdt op na zo'n 100 m rijden en ook geen rook bij een warme start.
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Dit klinkt niet als een probleem.
Misschien dat je het oliepeil wat hoog houdt, dit moet ong. 2/3 tussen min. en max.
Alles meer gooit tie eruit.
Wat is je olieverbruik?
Meer als 1 ltr per 1000 kM is te veel.
Groet, Paul.