Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
distributieketting
ik heb het kleine tandwiel eens goed bekeken maar hij is niet messcherp(zie afbeelding), ik zie ├╝berhaupt weinig tot geen slijtage aan de delen.
en wat bedoel je met kering in deksel achter dynamo ?
Reply
Tonky,

alles wat hierboven staat kan wel.
Ik heb nooit een tandwiel vervangen maar ook nooit te lang gewacht met een ketting te vervangen. Als je denkt en het tandwiel ziet er gewoon goed uit, niet vervangen.

Rammelen in kleppentrein, kontroleer de onderzijde van de nokvolgers eens, pitting is vervangen. Er staan genoeg foto's hiet op de site.

Richard
Reply
Tonky : In dat zwarte deksel wat je eraf haald om bij de ketting te komen zit toch een kering . Als je de dynamo eraf hebt , kijk je tegen de kering .Is gewoon de voorste krukas kering Deze zit er aan de binnenkant ingeperst . Is een eitje om te vernieuwen als je toch zover bent . Gr .Cees.
Reply
hoi cees,
ja die ga ik vervangen, en ik denk dat ik alleen de ketting en pakkingen vervang.

Gr Tonky
Reply
Om even terug te komen bij de plaatsingsrichting van de sluitschakel (visje). De open kant mag bij deze ketting 2 kanten op wijzen. Het advies om de dichte kant in de looprichting te plaatsen stamt nog uit de tijd dat (bij een fietsketting) de open kant in een kledingstuk kon happen en zo open getrokken kon worden of andere schade kon veroorzaken. Bij deze nokkenasketting zie ik dat nog niet zo gauw gebeuren.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)