Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
km teller r80/7
Beste forumleden. Ik ben al sinds 1972 BMW fan en rijder, r27/r50 en nu r80/7 1982. Nu heeft mijn snelheidsmeter een afwijking van plm(-) 15-20 km aan tov de werkelijk gereden snelheid. In de praktijk gemeten op de weg samen met mijn buurman op zijn motor. Ik plm 100km hij plm 80km.
Op de tellerplaat staat een code w=773, cardan is 37/11. Weet iemand wat hier aan de hand is. Gr martinBMW
Reply
De standaard afwijking van de kilometerteller. Die is bij Casu-utrecht in Niewegein wel geijkt te krijgen.
Reply
Jaap bedankt voor de tip
Reply
Teller W= 773 met cardan 37/ 11 is correct !! voor R80/7 Gr. Cees.
Reply
Hallo Martin,

Is de afwijking lineair ?? dat wil zeggen 10 km teveel bij een snelheid van 50KM per uur en 16 km te veel bij 80 km/u en 20 km teveel bij 100km/u.
Dat is wellicht het gevolg van een wat verslapte veer van de tellernaald.
Als je een beetje handig bent kun je de teller demonteren en de wijzer in tegengestelde draairichting voorzichtig over zijn "nul-aanslag" tillen.
Dan ongeveer een halve slag of iets meer tegen de normale draairichting in terugdraaien. hiermee "span" je de veer weer wat strakker. en werkt de teller veel nauwkeuriger.
Bij mij werkt dit al weer enkele jaren zonder probleem, afwijking minder dan 5 Km/u (gemeten met GPS)
(Casu is geen slechte optie maar kost minimaal €100 )
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)