10-02-2012, 07:34 AM
bij het gas loslaten knalt de rechter uitlaat behoorlijk, zijn het de kleppen of de carb. de bougie is ook zwart en vettig
geknal en geplof bij rechter uitlaat van r100rt (1979
|
10-02-2012, 07:34 AM
bij het gas loslaten knalt de rechter uitlaat behoorlijk, zijn het de kleppen of de carb. de bougie is ook zwart en vettig
10-02-2012, 07:55 AM
tja. Daar kan je achterkomen door klepspeling te controleren van desbetreffende cillinder. Dan kan je dat al uitsluiten. Verder kan je ook kijken of hij ergens valse lucht trekt. Een zwarte bougie duid toch vaak op een veel te rijke mensel. Is hij daar plots mee begonnen of speelt dit al een tijdje... Gasfabriekje eens grondig schoonmaken en sproeiers eens opmeten. Gasnaald wellicht eens controleren met de bijbehorende venturi. Ik zou daar eens mee beginnen. Groet michel
10-02-2012, 09:51 AM
Meet de weerstand van de rechter bougiekabel eens door. Die moet 5 kilo Ohm zijn. Bij mijn R80RT was de weerstand van één van de kabels bijna een factor duizend hoger en dat gaf ook knallen in de uitlaat vooral bij het afrijden van een helling met gas dicht. Bij een boxer vonken allebei de bougies gelijktijdig. Er is dus een vonk tijdens de compressieslag maar ook één tijdens de uitlaatslag. Als de vonk slecht is en er geen verbranding optreedt tijdens de compressieslag dan kan het mengsel ontbranden tijdens de uitlaatslag en dat geef dan een klap in de uitlaat.
05-29-2013, 05:36 PM
Bougiekabels zijn vrij nieuw, ik denk eerder aan valse lucht, ik vond het rubber bij de rechter inlaat al behoorlijk uitgedroogd, dus eerst die maar eens checken, dat is stap 1 bedankt
05-29-2013, 05:37 PM
rubbers vervangen, alles weer helemaal okee !
05-29-2013, 05:38 PM
Binnen een minuut opgelost!!
|
« Next Oldest | Next Newest »
|