Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
onregelmatige loop en hoog verbruik
#1
Ik heb een R100GS/PD en vind 'm niet mooi lopen.
Bij een constante snelheid heb ik het gevoel dat ie inhoud (toerental tussen 2000 en 3000 rpm, daarboven is het gevoel weg)
verder pakt ie niet vloeiend op.
Brandstofverbruik rond de 1:10-12

Het volgende al gedaan:

carburators schoongemaakt, sproeiers gereinigd, synchroon gesteld (kwikkollom) en via een doorkijk bougie het stationair mengsel gesteld.
Bobine en kabels doorgemeten, qua weerstand o.k.
De rechter cilinder reageert minder goed op de mengselschroef (ongeveer 3/4 slag terwijl links ca 1.5 slag)

Kleppen gesteld, ontsteking gesteld.

Sproeiernaald in de tweede groef van boven.
K&N filter recent gereinigd.

Geen originele uitlaat!

suggesties?
Reply
#2
Suggestie: zwaar lopende of versleten vervroeger.
Reply
#3
Iets anders wat misschien bekend voor komt:
De motor blijft lang op een hoog stationair toerental hangen en zakt na lang stationair draaien uiteindelijk terug. Ondanks dat de metingen laten zien dat de carburatie synchroon loopt is er toch tussen stationair en ca 2000rpm een onregelmatig oppakken.
Reply
#4
Brandstofverbruik is wel aan de erg hoge kant.

Ik weet niet welk type carburateurs je hebt maar bij de Bing kan je eens je chokegedeelte controleren. De rubber afdichtring op het asje wil vaak beschadigd zijn. Verder kan een pakking verkeerd zitten.
Reply
#5
Sproeiernaalden en mengbuisjes vernieuwen . Buisjes worden ovaal , naald sluit niet goed af . Verbruik gaat omhoog en de zaak is slecht af te stellen . toerental zakt langzaam omdat benzine wordt aangezogen langs sproeiernaald , deze hoort af te dichten bij gas dicht . ! Gr. Cees.
Reply
#6
Ontsteking uit elkaar gehad, geen effect. Chokegedeelte nieuwe pakking en o-ring, ook geen effect. Nu sproeiers en naalden besteld..............afwachten dus
Reply
#7
Symptomen voor klemmende vervroegergewichtjes. Slecht terugkomen op stationair, inhouden.

Ik zou toch maar dat ding een keer goed uit elkaar halen en smeren.

groet,

Benno
Reply
#8
Choke gedeelte : Heb je centerpunt in kop van asje's richting hefboom gezet !
Reply
#9
Beamer,

De luchtregelschroef slijt ook, en er zit een rubberafdichting rond en die wil ook kapot gaan.


Richard
Reply
#10
Lijkt erop dat het goed is. Een van de naalden had slijtage. De afstelling reageert nu goed en toertal zakt direct bij sluiten van het gas.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)