In dat rapport werd dus onderzocht wat bij motoren die bij een (eenzijdig) ongeval betrokken waren de oorzaak was. Dat bleek dus in 8% van de gevallen een technisch mankement, waaronder dus ook slechte banden vielen.
Alleen is dat dit geen geldige steekproef. Want waar zijn al die andere motoren gebleven die niet bij een ongeval betrokken waren.
Dat bedoel ik dus; met wetenschap heeft dit niets van doen, het gaat alleen om het produceren van een wenselijk resultaat. De E.C. wil die APK gewoon doordrukken.
Met vriendelijke groet,
PeterH
Ik was er ook bij (mijn BMW zal dus één van die 4 twee-kleps-boxers zijn geweest).
Beste medemotorrijders. De geschiedenis herhaalt zich nu in een andere vorm. Jaren geleden is dit zogenaamde EU veiligheidsclubje ook teruggefloten. Ze hadden het toen erg druk met het wettelijk doorvoeren van het dragen van veiligheidsgordels???????? op de motorfietsen. De berijders en passagiers zouden die dan verplicht moeten dragen. Na protest is dit krankzinnige idee afgevoerd. Als motorrijders moeten wij gewoon eisen dat dit soort geldverslindende clubjes binnen de EU opgeheven worden. Dat kan via onze belangenverenigingen KNMV, MAG, SWOV en anderen die in Brussel de juiste vragen en tegenargumenten naar voren brengen. Als politici een voorstel doen, kun je het beste aan ze vragen of ze de kosten voor de burger van het voorstel, zelf ook gaan betalen.