Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R75/6 opwaarderen
#1
Hallo
Ik ben in het bezit van 2 BMW's een rijdende 75/6 uit juni 76 en een R100RT compleet maar in dozen uit 82.
Nu heb ik 2 vragen voor de kenners

Vraag 1:Kan ik de 1000cc cilinders gewoon overzetten uiteraard met de 1000 zuigers,carbs heb ik voor de 100,moet ik nu ook de nokkenas veranderen?

Vraag 2 :Kan ik de komplete voorvork overzetten ivm met de betere remmen van de 100(Brembo's ipv Ate) rempotje onder de tank vandaan en op stuur en is dat overzetten een soort van plug en play,graag zou ik de spaakvelgen weer gebruiken ipv de snowflake velgen, vind persoonlijk het oudere type BMW gewoon ontzettend gaaf en veel mooier dan de nieuwere uitvoering,moet ik wel vermelden dat ik op de R75 al twee schijfremmen heb maar dan met ate's,

Graag jullie reactie

M.v.g. Vino
Reply
#2
Niemand?
Reply
#3
Vraag 1:

Volgens mij is de boring van de cilinders in het blok 99 mm tot 1980, daarna is het veranderd?
Denk zelf dat de cilinders niet zullen passen, of de rand moet afgedraaid worden op die 99 mm, meten is weten dus.
Standaard nokkenas is de tamme uitvoering, natuurlijk kun je een andere nokkenas monteren, wordt die wel zenuwachtig van, afhankelijk van het type, wordt in Duitsland volop geleverd in verschillende uitvoeringen.

Vraag 2 : kwee nie.
Reply
#4
Vino,

waarom niet het complete blok van de 1000 overzetten?
Het enige verschil is de carterboring, en is in '76 omgezet naar 99mm.( kan ook een jaar eerder of later zijn? De oudere blokken hebben een carter boring van 97 mm.
Kijk even in het werkplaatshandboek of de kleptiming hetzelfde is van een 750 en een 1000cc. De oudere nokkenas heeft een dubbeltandwiel de 1000 een enkel tandwiel.

Richard
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)