Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R69 na 30 jaar weer uit het stof
Dag Cees hier nog een foto van de ontsteking
Reply
Nu zit er weinig verschil in . de boring en slag zijn het zelfde . Het vermogen is ook 35PS . Er is iets verschil in compressie einddruk . 8.00:1 - R68.// 7.50 :1- R69. //Het frame van R50 hoefd geen probleem te zijn , het blok past . Je zult dan ook wel de 4 bak hebben van R50 etc. ivm rubbermof naar swingarm . Het ziet er na zoveel jaren niet slecht uit . De magneetontsteking is een verhaal appart , ik heb er nooit problemen mee gehad . Dat houd tevens in dat je er dan ook geen ervaring of notie van hebt , makkelijk zat . Moest het zo ver komen , dan zit hier wel iemand die je helpt of info heeft. Ik zie ook een carterinhoudvergroter (ring) , kijk voor de zekerheid of ze de oliepomp aanzuig ook verlaagd hebben met een flens van de zelfde dikte . Anders heeft het minder effect . Gr. Cees.
Reply
Andere optie: r68 blok verkopen voor (veel) geld en R50 blok erin. (heb ik nog liggen Wink)
Een origineel R68 blok brengt een aardig bedrag op in Amerika en Duitsland
Reply
bedank voor de info het wordt nu alle maar wat duidelijker waarom mijn vader een ander frame heeft gekozen het was dus een R68 en hij heeft een R50 frame toegepast omdat deze beter zouden sturen en remmen vroeger heft hij er op Zandvoort meer gereden, de sterren ritten in de jaren 60, hij had oon de compressie verhoogd en Dellorto carburateurs met kelken (lang en kort) toegepast met als uitlaten open megafoons , gr Willem
Reply
Eerlijk gezegd , ik zag de foto waar de kop van de zuiger uitsteekt . Ik dacht al ,,, zulke hoge zuigers '''' . En dit verklaard ook de aansluiting voor een toerenteller in het voordeksel . Dus het is nu nog maar de vraag wat pa nog heeft veranderd , nokkenas en koppen aanpassen !! Ik ken dat zandvoort gebeuren nog wel Standaardraces met daarin ook een sportklasse . Ik heb mn eigen daar ook wel eens uitgeleeft 1966 met een R50 , ja je was jong en gaan met die banaan !! Ik moest tussen de Adlers - Horex - en een berg engels spul rijden .Zelfs nog een Velocette zat ertussen !!Onvergetelijke momenten waren ,, Herbert Spahn '' zien rijden met zn R50S . Kees Bouwmeester,, Jan Keesen noem maar op !! Willem het wordt een echte puzzel denk ik . Als je hem weer tam wil krijgen of maken zou ik de specificaties van een R69 hanteren ! 7.50 : 1 compressie Deze lopen het mooist !! Kwestie van andere zuigers ,, koppen laten opmeten t.o.v. r69 koppen . En hopen dat de nokkenas de orginele nog is . Als er dan ook nog een stel Bing's van 26mm daar liggen , is het wel te doen. Gr Cees.
Reply
de bing 26 heb ik nog , ook de orginele zuigers de namen die je noemde kan ik me nog wel herinneren ik ga er mee aan de slag en houd jullie op de hoogte
gr willem
Reply
hij staat weer in elkaar alles gespoten, motor alle keeringen vervangen en de rubbertjes van de stoter stangen , nu benzine erin en starten !!
Reply
hoi willem,
als je evt de dellortos en evt andere race spullen weg doet voor het race gebeuren houd ik me aanbevolen voor mijn racer , draaiend te houden
Reply
na wat problemen met de carbs en het nodigen trappen op de kickstarter is het gelukt om hem weer aan de praat te krijgen ik heb even zitten rekenen het is 42 jaar geleden dat hij heeft gelopen , nu nog een nieuw kenteken dan kan ik de weg op
ps . Tristan ik doe even niets meer weg
Reply
hij is klaar heb er een stukje op gereden staat nu droog wachten op het voorjaar
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)