09-01-2012, 03:27 PM
Ze werken soms niet, als ik de draadjes kortsluit bij de sensor doet ie het wel, kan iemand mij vertellen wat die sensor, want zo noem ik hem maar eigenlijk doet, groet en alvast bedankt.
Neutraallampje en weergave van r45
|
09-01-2012, 03:27 PM
Ze werken soms niet, als ik de draadjes kortsluit bij de sensor doet ie het wel, kan iemand mij vertellen wat die sensor, want zo noem ik hem maar eigenlijk doet, groet en alvast bedankt.
09-01-2012, 05:29 PM
Op het eind van as waar je schakelpedaal aan zit , is een schijf . deze verdraaid alnaar welke versnelling je kiest . Bij de vrijstand zit er een v gleufje in die schijf . Daar valt het uiteinde of kogelvormige stift van de schakelaar in . Dus bij ingedrukte schakelaar brandt het lampie NIET. ///// Nu komt het voor bij vernieuwen van de schakelaar , dat de nieuwe een langere schroefdraad heeft. Dan moet je een dikkere koperen ring of een extra koperen ring er bij doen. Anders blijft de stift te VER ingedrukt , en brandt het lampje NIET !! Heb je hem nog nooit vernieuwd , dan is ie binnen in ver aan zn einde . De werking berust gewoon op doorverbinden . Doet ie dat niet , dan geen groen licht !! Het zijn kwetsbare dingetjes , en slecht toegankelijk . De nieuwe ogen beter ! Dus lengte schroefdraad ( oud en nieuw ) opmeten , vergelijken en aanpassen met koperen ring . Dit geldt voor alle 2 kleps Boxers Gr Cees.
09-01-2012, 05:55 PM
Beste boxer-Basra ik laat je antwoord even op me inwerken hier heb ik wel wat aan nu nog begrijpen, bedankt.
Als ik weer rijdt, nog meer bedankt
09-01-2012, 08:13 PM
Is niet moeilijk , schakelaar is kapoet of schakelaar is heel !! Als jij nooit heb vernieuwd , dan is kapoet !! ///// Als jij nieuwe schakelaar heb gebruikt , dan is schroefdraad langer en gaat te diep in. Dan moet je vergelijken ( meten ) oude en nieuwe en het verschil in lengte (schroefdraad) aan passen met extra koper ring op de nieuwe . Klik op foto hierboven , dan wordt hij groter en zie je de schakelaar onder in de bak zitten . Okido !! Gr Cees.
09-02-2012, 07:52 AM
Hallo idevetten,
2 dingetjes schieten me te binnen. 1e: Als je een nieuwe besteld (bij onze sponsor) noem dan even het type, en bouwjaar en hou even het framenummer van je motor bij de hand. Ik weet dat de werking van de neutraal schakelaar vanaf een bepaald bouwjaar is omgedraaid. Weet alleen niet precies wanneer. 2e: Zelf heb ik de neutraal schakelaar ook eens vernieuwd op mijn r100rt van modeljaar 1979. Er was een pootje van de sensor afgebroken. Bij mijn motor kon je niet zomaar even de sensor vernieuwen. Er zit een framebuis in de weg. In mijn geval moest de bak toch onder de motor vandaan dus ging dat in 1 moeite mee. Maar ik geloof dat sommigen ook wel het gehele blok iets kantelen in het frame om de sensor te verwisselen. (Je zal in dit geval dan maar net de verkeerde sensor binnen hebben gekregen en gemonteerd.....) Oh ja, ik merk wel dat de nieuwe sensor heel af en toe wat blijft "plakken". Na een paar keer tegen het schakelpedaal te hebben getikt loopt 'ie weer gesmeerd. (Ach, de berijder loopt ook niet altijd even gesmeerd, zal de leeftheid wel zijn). Groetjes, Kees.
09-02-2012, 09:05 AM
Achterste motorsteunbout ( draadeind ) er bijna uittrekken . Dan kan het middenstuk (spacer ) er van tussen , deze kan behoorlijk klem zitten en krijg je wat meer ruimte voor je hand . Met bak gemonteerd lukt het dan wel . Het is een priegel werkje !! Heb je grote vlerken , dan heb je pech !! Gr.Cees.
|
« Next Oldest | Next Newest »
|