Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Explosie op links
Eureka!
Had ineens een helder moment, heb ik niet vaak.
Na bobine numero 3 geprobeerd te hebben (lag ook ergens in de schuur), nog niet starten dus.
Twijfel slaat toe, 3 bobine's stuk kan niet, anders had ik ze wel weggegooid.
Recent de punten vervangen, zou dus goed moeten zijn.
Toch maar even checken, gaan ze niet open!
F...., F....,F....., stom, de laatste keer dat die me liet staan waren de punten ook de oorzaak.
Ontsteking moet weer opnieuw op tijd gezet worden en dan maar weer gaan met de machine.
Hij loopt weer dus.
Reply
Waren je punten losgelopen ? of fiber verdwenen ?
Heb je wel een goed merk vervang punten ?

Succes!
Reply
Punten gingen gewoon niet open, nog geen 2 maand terug vervangen voor origineel, niks losgelopen, alles zat naar behoren vast.
Tijd voor iets zonder punten.
Reply
Hihi, als alles goed zat met org punten had de boel nu nog goed gedraait. Ik heb nu een boxer of 16 gehad en 2 met elektr ontst. Een r65ls met orig sijsteem: bobine bosch kapot en later het module. Een 78er r65 met piranha sijsteem die ook de geest gaf. Nadeel van de electr zooi is dat stilstaan echt stil blijven staan is. Met goede punten slaat de boel ook snel aan. Succes met de -dure- ombouw.
Reply
heren cafe racerts,
loopt momenteel een leuke serie op discovery, cafe bouwsels of daaraan verwant
best leuk om te volgen, alle merken vertegenwoordigd en mixen daarvan natuurlijk.
Reply
Hallo Rudy,

Na het met een voelermaatje afstellen van de lichthoogte van de contactpunten,en daarna het statisch afstellen van het onstekingstijdstip,altijd even (dynamisch) controleren met de contacthoekmeter en afstellamp.
Als blijkt dat de boel niet goed af te stellen is, controleer dan of je grondplaat van de contactpuntjes geen radiale speling heeft in het het verdiepte motorgedeelte.
Dit is eenvoudig te verhelpen door op 3 plaatsen aan de omtrek de grondplaat iets uit te smeden.
Ook nieuwe vlakke onderlegschijfjes onder de borgmoertjes van de grondplaat voorkomen het verdraaien van de grondplaat tijdens het vastzetten.

Bep
Reply
Rudy,

Even behoorlijk in de buidel tasten, slikken en dan Silent Hektik bestellen. Zoals de Duitsers zeggen: und gut ist!

Groeten, Ton
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)