Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
topsnelheid r65
#21
update:

motor getest en tot aan het rode gebied van de toerenteller( ongeveer 165km/h :-) het zat dus toch in de stand van de vlotters.
bedankt allen, maar Cees jij had het ook over een rammel bij stationair draaien ivm een versleten nokkenasketting, ik hoor wel mijn kleppen maar die rammelen harder als ik gas terug geef, heeft dit er ook mee te maken ?
ik ben er ook achter dat als je toeren langzaam terug zakken naar stationair dit veroorzaakt wordt door een rijke afstelling van de benzine/lucht schroef, iets armer zetten en hij zakt sneller terug in toeren.

Gr Tom


Reply
#22
Bij een koude motor hoor je niks , bij warme motor rammelt hij wel stationair. Zodra je gas geeft is het weg . Dat zijn de voortekenen !! Komt duidelijk vanachter het zwarte gedeelte met ribbels Moest het zover zijn , dan niet te lang door blijven rijden . Ketting gaat op de punten van het kleine krukastandwiel lopen , en krijgt extra voor zn broek . Het contact gedeelte met ketting is daar 5 a 6 tanden . Het onderste grote tandwiel is nagenoeg onversijtbaar.!! ///// Probeer stationair toerental Warm op 900 a 950 toeren te krijgen . Dan blijft hij koud net of met ietsje choke lopen . Kijk ook of de hefboompjes van shoke bij dicht goed naar beneden zijn gedrukt . Je hebt vooruitgang geboekt gelukkig !! Gr. Cees.
Reply
#23
ik ga in de winter de distributieketting en toebehoren vernieuwen. de bmw draait nu ongeveer1100/1200rpm maar kan denk ik nog hem wel iets langzamer kan laten lopen.
de toerenteller komt niet lekker terug, als ik er een tikje op geef zakt de naald 200/300 toeren.

Gr Tom
Reply
#24
O.K. Tom . Niet onwijs , mede omdat je onstekings unit ook aan de limit gedraaid is . En heb je tijd om te achterhalen wat de voorgaande revisie inhield !! Gr. Cees.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)