Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo allemaal,
Ik heb een R80 uit 82' en ik zou graag het bochten gedrag wat willen verbeteren,
nu heb ik wel eens gehoord dat als je de balhoofdhoek verkleint de naloop ook kleiner wordt en dat je daardoor beter een bocht kan nemen.
Kan dit bij mijn motor, is het aan te raden of niet, enz.
Reactie van bezoeker 'richard', geïmporteerd van het oude forum:
De geometrie kan je veranderen door een lagere voorband te monteren b.v. een 80/100/19 ipv een 90/90/19, maar je kan ook een kleiner voorwiel monteren, een 18 inch voorwiel.ps je kan ook bellen naar 06-21818499
Het kan nog anders, en dat is de achterkant ophogen, dus een hogere achterveer. Of steunen op de achterbrug maken en daar de schokbrekers op monteren.
Ik heb zelf op m'n R75/5 een 18 inch voorwiel met een bridgestone bt45f 100/80/18. Standaard is een 19 inch wiel.
Door dit is de naloop kleiner geworden.
De achterkant is ongeveer 4 cm hoger geworden. Dit verkleinde de naloop ook. Deze kominatie stuurt zeer zeer goed, maar de rechtuit stabiliteit is minder geworden, dwz het stuur kan uit je handen slaan.
Dit is verholpen door een stuurdemper te monteren. Om het achterwiel zit nu een bridgestone bt45r 130/80/18.
Het makkelijkste om de naloop te veranderen is door middel van banden, want deze moet je toch elk jaar kopen.
Reactie van bezoeker 'richard', geïmporteerd van het oude forum:
De geometrie kan je veranderen door een lagere voorband te monteren b.v. een 80/100/19 ipv een 90/90/19, maar je kan ook een kleiner voorwiel monteren, een 18 inch voorwiel.
Het kan nog anders, en dat is de achterkant ophogen, dus een hogere achterveer. Of steunen op de achterbrug maken en daar de schokbrekers op monteren.
Ik heb zelf op m'n R75/5 een 18 inch voorwiel met een bridgestone bt45f 100/80/18. Standaard is een 19 inch wiel.
Door dit is de naloop kleiner geworden.
De achterkant is ongeveer 4 cm hoger geworden. Dit verkleinde de naloop ook. Deze kominatie stuurt zeer zeer goed, maar de rechtuit stabiliteit is minder geworden, dwz het stuur kan uit je handen slaan.
Dit is verholpen door een stuurdemper te monteren. Om het achterwiel zit nu een bridgestone bt45r 130/80/18.
Het makkelijkste om de naloop te veranderen is door middel van banden, want deze moet je toch elk jaar kopen.