08-06-2012, 04:46 PM
Beste Forum gebruikers,
Na een prima vakantie op het Kroatische schiereiland Istrië bleek nabij de Italiaanse grens de achterkant van de motor een stukje lager te liggen, kapotte demper. Tevens zat er behoorlijk wat olie rond het achterwiel. Hoewel ik het één met het ander niet kon rijmen ben ik er na wat speurwerk (ook op dit forum) er achter gekomen dat waarschijnlijk de versnellingsbak-kering van de uitgaande as lekt en dat deze olie vervolgens via de swingarm richting het kardanhuis doorlekt en er als gevolg van overdruk via de ontluchting er weer uitvliegt. (als deze analyse tenminste klopt )
Met slecht zeer weinig veerweg over heb ik het gered naar het thuisfront en heb de asfalt-makers onderweg bedankt voor hun goede werk.
Twee vragen:
1 - Is het vervangen van de versnellingsbakkering goed te doen voor een gemiddelde sleutelaar?
2 - Is een monoschokbreker (fabriek-af) te reviseren. Zoniet welk vervangende exemplaar wordt aanbevolen?
Alvast bedankt voor de moeite,
Peter Tillmans.
Na een prima vakantie op het Kroatische schiereiland Istrië bleek nabij de Italiaanse grens de achterkant van de motor een stukje lager te liggen, kapotte demper. Tevens zat er behoorlijk wat olie rond het achterwiel. Hoewel ik het één met het ander niet kon rijmen ben ik er na wat speurwerk (ook op dit forum) er achter gekomen dat waarschijnlijk de versnellingsbak-kering van de uitgaande as lekt en dat deze olie vervolgens via de swingarm richting het kardanhuis doorlekt en er als gevolg van overdruk via de ontluchting er weer uitvliegt. (als deze analyse tenminste klopt )
Met slecht zeer weinig veerweg over heb ik het gered naar het thuisfront en heb de asfalt-makers onderweg bedankt voor hun goede werk.
Twee vragen:
1 - Is het vervangen van de versnellingsbakkering goed te doen voor een gemiddelde sleutelaar?
2 - Is een monoschokbreker (fabriek-af) te reviseren. Zoniet welk vervangende exemplaar wordt aanbevolen?
Alvast bedankt voor de moeite,
Peter Tillmans.