Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R75/6 stationair toerental
Zijn uiteraard diverse mogelijkheden waardoor dit probleem ontstaat, nog 1 optie :

- luchtmengregelschroef staat te ver ingedraaid.

Hierdoor zakt het toerental ook niet snel genoeg.
Afstellen dient altijd te gebeuren met de motor op bedrijfstemperatuur. En niet langer als maximaal 10 minuten stationair laten draaien, anders wordt de motor te heet, is immers lucht gekoeld.
En controleer inderdaad de buitenkabel bij de carburateur, of die daar de al eerder genoemde 2 mm speling heeft, wel belangrijk eigenlijk.

En wat het schakelen betreft :
- schakel zelf meestal met tussengas, zowel met opschakelen als terugschakelen. Hoor je ook geen geklonk uit de bak.
Reply
net even wat zaken gecheckt. vervroeger gecontroleerd was in perfecte staat ook de veertjes wel meteen gesmeerd doch geen resultaat stationaire mengselschroef 1 voledige slag uitgedraaid volgens boekje = 360 graden ook geen resultaat. verdenk nu toch de inlaatrubbers of de membranen en de naaldbuisjes.

gr Anton
Reply
Anton,
je moet de mengselschroeven afstellen op het hoogste
stationair toerental,die 1 slag uit is de basisafstelling.
dus schroef iets in of uitdraaien dan merk je dat het toerental veranderd,word het toerental te hoog dan
bijstellen met de aanslagschroef tot +/- 1000 toeren en dan weer aan de mengselschroef draaien voor hoogste toerental en dan indien nodig weer bijregelen met de aanslag schroef.
Dit alles uiteraard met warme motor.

henry
Reply
Hallo Henry

ik ga dit morgen nog is proberen is kijken wat dit voor resultaat geeft bedankt voor je tip jullie horen nog van mij.
ik woon in omg van arnhem dus als er iemand hier uit de buurt komt en mij mischien live zou kunnen bijstaan zou mooi zijn

gr Anton
Reply
Anton kijk eens op mijn website
Reply
Hallo beste mensen
ik heb mijn beemer eindelijk voor elkaar. heb de carbs nog een keer opnieuw afgesteld zoals Henry het voorstelde en heb de gaskabels anders gelegd vanwaar ze onder de tank vandaan komen.ze zaten niet mooi haaks op de stelhulsjes waardoor ze mogelijk niet soepel terug kwamen. ik wil iedereen bedanken voor de vele tips en reakties heb er veel van geleerd.

gr Anton
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)