08-01-2012, 04:52 AM
Zijn uiteraard diverse mogelijkheden waardoor dit probleem ontstaat, nog 1 optie :
- luchtmengregelschroef staat te ver ingedraaid.
Hierdoor zakt het toerental ook niet snel genoeg.
Afstellen dient altijd te gebeuren met de motor op bedrijfstemperatuur. En niet langer als maximaal 10 minuten stationair laten draaien, anders wordt de motor te heet, is immers lucht gekoeld.
En controleer inderdaad de buitenkabel bij de carburateur, of die daar de al eerder genoemde 2 mm speling heeft, wel belangrijk eigenlijk.
En wat het schakelen betreft :
- schakel zelf meestal met tussengas, zowel met opschakelen als terugschakelen. Hoor je ook geen geklonk uit de bak.
- luchtmengregelschroef staat te ver ingedraaid.
Hierdoor zakt het toerental ook niet snel genoeg.
Afstellen dient altijd te gebeuren met de motor op bedrijfstemperatuur. En niet langer als maximaal 10 minuten stationair laten draaien, anders wordt de motor te heet, is immers lucht gekoeld.
En controleer inderdaad de buitenkabel bij de carburateur, of die daar de al eerder genoemde 2 mm speling heeft, wel belangrijk eigenlijk.
En wat het schakelen betreft :
- schakel zelf meestal met tussengas, zowel met opschakelen als terugschakelen. Hoor je ook geen geklonk uit de bak.