Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kl*te lampje
Reactie van bezoeker 'Sit', geïmporteerd van het oude forum:

Het temperatuurlampje van mijn motor, een BMW K100RT ('85) gaat af en toe branden. De ventilator springt dan (onregelmatig) aan en zo nu en dan flikkert het templampje vrolijk mee met de richtingaanwijzer. Metingen hebben uitgewezen dat de motor niet te heet wordt, bedrijfstemperatuur is goed. Inmiddels is de temp.sensor en de thermostaat vervangen. Bedrading is tot twee keer toe nagekeken. Maar het euvel is nog niet weg. Volgens de kenners kan je er mee doorrijden, maar het lampje lijkt mij wel degelijk van belang wanneer je motor echt een keer te heet wordt.

Wie heeft een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans Smeets', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ken dit probleem, heb me helemaal suf gezocht en het uiteindelijk ook gevonden. Het is inderdaad zoals eerder gemeld een massaprobleem, vooral naar het frame!
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Waarschijnlijk ergens een massa probleem, of een beschadiging aan de print in het klokkenhuis.

Toch maar even verder zoeken.

Groet,Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

heb zelf een aantal jaren geleden ook op een K100RT uit 1985 hetzelfde probleem gehad.Navraag bij BMW leerde dat het een massa probleem was, iets wat vroeg of laat bij de eerste RT's en andere K's voorkwam. Ik heb toen een extra massakabel geplaatst en het probleem was verholpen. Waartussen ik de kabel trok weet ik niet meer maar misschien dat andere forumbezoekers het wel weten. Ik heb toendertijd ook alles nagelopen om te zien dat het iets zeer simpels was waar je niet aan denkt.

succes Dirk
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)