Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Krijg stationair mengsel linker cilinder niet meer goed.
Suriname . R45 1979 26kw 60.000 km. Carbs . zijn schoon // Luchtfilter schoon.// Ontsteking in orde , vervroeger werkt perfect.Klepspeling O.K. Ook bij nieuwe bougie blijft dat zo.Benzine is hier 94 oct. met V-power 98 oct. van Shell geen verschil. Rechter cilinder goed af te stellen /// linker wordt altijd zwart . Ik krijg nu het idee dat de naald de mengbuis niet goed afsluit. Naald staat in goede inkeping sproeiers 123 de naald is wel mooi glad , maar ik vermoed dat messing mengbuis ovaal is geworden en er bij dicht toch nog mengsel wordt aangezogen . Heb inmiddels nieuwe naalden en mengbuizen besteld . Vraag is dat mogelijk !!! of wat is jullie ervaring !!! Bij voorbaat dank ! Gr, Cees.
Reply
Dag Cees, ik heb ook een r45, uit 1978. Met iets meer kilometers op de teller; dik 125.000. Nadat ik de carburateurs niet meer op het gehoor afgesteld kreeg en net als jij een zwarte en een koffiekleurige bougie overhield, heb ik een colortune gekocht. Prachtig stukje techniek, waarmee je het mengsel supernauwkeurig kunt regelen. Ook de methode met de waterflessen (zie forum) is echt een aanrader. Bij mijn BMW zijn de bougies weer ouderwets koffiekleurig en reageert de motor veel soepeler op gasgeven. Het zou me niks verbazen wanneer je mengselschroef van de linkercarburateur nu niet goed staat.

Succes!
Ronald, r45 mrt rt-kuip
Reply
O.K Ronald je verhaal klopt helemaal . Wat ik eigenlijk wil weten is , hebben eventuele ovaal geworden mengbuisjes waar die naald invalt ( dus niet goed afsluiten ) daar ook hun inpact op. Moet haast wel !! Dus dat ga ik eerst uitsluiten !! De rubber aansluitingen tussen carbs. en cilinder zijn ook nieuw dus geen scheur. .Shoke komt helemaal terug . Het ding start zonder shoke . kraan open even wachten , gas 3mm verdraaien en weg is ie !! Koud bestaat hier niet min . temp is 26 graden C. Ik wacht het af !! bedankt ! Gr. cees .
Reply
Cees,
jazeker, de naaldsproeiers slijten ovaal. Heel makkelijk te vervangen, let wel op dat je ze met gevoel weer recht door de boring onderin de venturi zet, dus niet schuin en met sleutel 10 de verstuivers strak aandraaien, dat kost je een carburateur.
ik heb idd ervaren dat na vervangen van de naalden en naaldsproeiers het mengsel veel beter wordt en lager benzine verbruik
Reply
Cees,
jazeker, de naaldsproeiers slijten ovaal. Heel makkelijk te vervangen, let wel op dat je ze met gevoel weer recht door de boring onderin de venturi zet, dus niet schuin en met sleutel 10 de verstuivers strak aandraaien, dat kost je een carburateur.
ik heb idd ervaren dat na vervangen van de naalden en naaldsproeiers het mengsel veel beter wordt en lager benzine verbruik
Reply
tip: wissel de (eventueel ovale) mengbuisjes eens om en controleer of de koffiekleur mee verhuist. Zoja: probleem mengbuis Zonee: nieuwe uitdaging
Reply
Bedankt voor de info :. Ja alle O-ringen zijn ook nieuw behalve v. vlinderkleppen ,dat scheelt minder hoofdpijn. Het was als volgt . Ik liet hem warm om de beurt op 1 cilinder lopen , c.a 900 toeren .Met 2 flinke ventilators op de vloer. Als ik rechts de luchtregelschroef indraaide tot aan viel hij stop . Bij anderhalve slag uit staat deze altijd perfect Bij dat zelfde ritueel links bleef hij vrolijk doorlopen , zakte wel iets in toeren maar sloeg niet af . Dus moet ergensvandaan toch nog peut krijgen. Ook bij gas geven altijd links zwarte rook. Colortune of de flessen van Bep v Malden zouden dat ook registreren ,maar niet oplossen. De nieuwe naalden etc. vallen eerdaags wel op de stoep . Er is Hoop. !! Die 35 pk heb ik hier meer dan genoeg aan . Zit soms te denken er een cardan richting 3 :1 erachter te gooien , om met wat minder toeren toch zon 110 te rijden .De 5 de zal dan meer een overdrive worden . ook de 1 ste versn. is erg kort vind ik . De R69 had ook niet meer , maar had onderin aanzienlijk meer te bieden . Was een moordfiets die tijd . De accu PC680 was hier ook binnen een week !! Niks mis mee . Nogmaals bedankt . Gr. Cees.
Reply
Chokepakkingen slecht ?
Reply
Ik zal kijken Benno , zitten er een halfjaar in . Maar ook niet uitgesloten bij deze temperaturen !! Bedankt !
Reply
Vandaag de naalden plus mengbuisjes vernieuwd , de linkerkant had veel meer speling dan rechts . Dus er werd bij stationair draaien ook benzine via naald uit de hoofdsproeier aangezogen . Ook de membranen vervangen . Deze leken na 3jaar in de tropen meer op plooirokken , helemaal uit model dus !! Kreeg ze ook niet meer fatsoenlijk in de pasrand . In een tropisch werktempo en af en toe een PARBO is alles weer gekomen zoals het hoort . Ik bedank jullie voor de tips Groetjes Cees.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)