Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
reparatie kunststof zijpaneel
Reactie van bezoeker 'W.v.Eert', geïmporteerd van het oude forum:

Er zit een scheur in een zijpaneel van mijn motor. Kan iemand mij vertellen of deze zelf te reparenen is, hoe ik dat dan kan doen of waar kan ik dat laten doen?
Reply
Reactie van bezoeker 'John DC', geïmporteerd van het oude forum:

Met het nodige gereedschap en of materiaal is dat zelf te repareren. Maar de hamvraag, uit welk materiaal is dat zijpaneel gemaakt? Betreft het een glasvezel paneel of is het een ABS derivaat? Glasvezelpanelen zijn te repareren door de scheur eerst grondig uit te schuren aan de binnenzijde Èn aan de buitenzijde een V-naad aan te brengen. Dan een hechtlaag aanbrengen met PU. Daarna binnen de 4 · 8 uur insmeren met polyesterhars verstevigd met glasvezelmatjes. De scheur aan buitenzijde wel eerst afkleven met papiertape of het hars loopt langs daar weg. Na uitharding de buitenzijde gladschuren en eventueel bijplamuren. Bij plastic panelen heb je een heteluchtblazer met fijne uitlaatmond nodig en kan de scheur gelast worden. Uitkijken voor vervorming! Bij VOSSCHEMIE hebben ze ook reparatie setjes dit plastic. Maar voor het gebruik hiervan kontakteer je best die firma zelf. info@vosschemie.be
Groetjes John
Reply
Reactie van bezoeker 'sietse', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo, je kunt natuurlijk ook overwegen om een nieuw zijpaneel te bestellen. Misschien heeft de Hobbyist het wel, en anders Ulli's Motorradladen in Frankfurt wel [kijk op hun website, nog goedkoop ook - en het zijn de originele onderdelen !!]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)