Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2 vraagjes weggedrag r100rt
Eidenlijk vandaag even een snelwegritje gemaakt met de motor. ik moet er wennen aan het inhouden doordat je de wind zelf niet voelt, het lijkt alsof de motor inhoudt(120km/h) maar dit zal door de wind komen?
ik had eens wat gelezen over type vlotters dat dit kon veroorzaken. In mijn vlotterbakken zitten witte exemplaren. Bougies zijn goed van kleur.

Omdat ik 190cm ben heb ik een stuk van een oud winscherm gezaagd en er bovenop gezet. de rand zit nu op neushoogte. Deze spoiler staat vrijwl verticaal en het hele scherm zwiebert angswekkend heen en weer in de wind.. ik ga er een ring tussen zetten zodat hij iets meer achterover staat.. tips hierover welkom
Reply
Om de angst weg te nemen:

Ga rijden zonder elke vorm van scherm,kuip of wat dan ook, hoef je niet naar je vlotters te kijken en je hoeft geen ringen te plaatsen.
Mijn advies:
Er af met het scherm en voel de wind.Go with the wind......................................................
Reply
Het vacuum in je rug, de windvlagen, ja het is wennen een RT-kuip.

Dat er iets met je vlotters is zou ik eerst eens aankijken, eerst wennen, daar heb je zo'n 3000 km voor nodig.

Om het vacuum achter de kuip te verminderen heb ik de opbergkastjes en kuipdeel rond de vorkpoten verwijderd zodat er flinke luchttoevoer is, tevens rijden met de standaard ruit op z'n laagste stand, .. goed te doen.

Jan
R80RT '87
Reply
hey Aiej,

Ik heb zelf een 100 RT in de winter en bij slecht weer is die grote kuip een zegen.
Eind april naar Lux en de Eifel geweest en in 2 dagen 1260 km gedaan in alle weersomstandigheden,
van hagel en zonneschijn tot hevige regens toe. Ik heb nu echter ook een R 1100 RS en moet zeggen dit is beter, meer rijwind en minder warmte van de cyl.
Hij mankeert echter de charme's van een oude RT, ookal is die van 1992 en de RS van 1997.
Veel plezier met de RT. Ik had op mijn RT ook last van inhouden vanaf 140 kmper uur op de teller, bleek de linker carb te zijn, de vlotter bleef hangen.

groeten

Rudy

Reply
De ervaring die ik met inhouden bij die snelheid heb, was een kwestie van goede afstelling van de carbs.
Onlangs heb ik mijn RT kuipruit iets rechter gezet zodat ik er net overheen kan kijken en ben nu veel meer van de werveling kwijt zonder negatieve bij-effecten. Relax op een R100RT van 1979.
Reply
Ik ben nog langer dan jouw 190 en heb een r100rt, met een hogere ruit.
Ja, het vacuum is wel wennen, voor mij is dat wel weer lang geleden. Ik heb nu geen last meer van inhouden.
Akties zie elders op dit forum: kleppen gesteld, lucht inlaat etc geschoond, carbs schoongemaakt, syncen en nog een aantal handelingen meer.

De RT rijdt nu weer een stuk beter dan vorig jaar.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)