Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Registreren nieuwe forumbezoekers
Goedeavond BMW liefhebbers,

Mijn naam is Marc de Jong, 52 jaar jong, woon in Noord Brabant en heb vandaag een ‘79 R100S aangekocht en inmiddels in mijn garage staan. Geen versleutelde machine, alles origineel en een km stand van net iets boven 85000km.
De motor start, loopt prima, heeft vandaag een rit van 45km van de verkoper naar zijn nieuwe garage probleemloos overbrugd, had wel last van een overlopende linker carburateur maar dat is inmiddels opgelost.
Vlgs de verkoper heeft de motor de laatste 8 jaar nauwelijks gereden, onderhoud is wel gepleegd maar is voornamelijk olie verversen geweest. Spreekt als vanzelfsprekend dat ik alles ga nalopen.
Dit is mijn eerste boxer (na 5 jaar K75RT), wat zijn aandachtspunten bij de R100S?
Reply
Dag Marc,
Hartelijk welkom op het Hobbyisten-forum en veel sleutel en rijplezier toegewenst met je aanwinst!
Je kunt en zult heel veel betrouwbare informatie vinden middels dit forum. Voor wat betreft aandachtspunten van jouw motor is het raadzaam een geschikt werkplaats-handboek aan te schaffen. Daarin vindt je alle nodige basis-informatie. Vragen welke je nog overhoudt kun je via dit forum stellen door een nieuw topic te starten.

Met vriendelijk groet,

JaapdeLeeuw
Reply
Hoi Allen!

Ben Peter (59) uit Vlissingen,
Sinds paar jaar in bezit van R100R (enigszins verbouwd) die mij heel veel lol geeft.
Al eerder een R75/7 gehad, waarmee ik in 1986 na een revisie heerlijk mee op en neer naar Turkije ben geweest.
Ook nog een mooie R100RS uit '77 gehad, met die blauwe biesjes op de velgen.

Deze R100 verkoop ik nooit weer! Dan maar iets erbij..... een KTM bijvoorbeeld ;-)

zal maar niet vertellen over alle andere merken die ik gehad heb, maar kan zweren dat ik maar 1x een 4-cilinder heb gehad!!! Dat nooit weer...
Reply
Hoi Peter,
Welkom op het forum.

Gr
Reynout
Reply
Hoi , Van harte welkom.
Reply
Even voorstellen, Ik ben Jaap uit Middelburg, 62 jaar jong en mijn huidige motoren zijn, een R1200GS uit 2009, en sinds kort een R 50/5 uit 1971, en een R75/5 ook uit 1971. Nadat ik na het halen van mijn motorrijbewijs wat andere merken gereden heb, heb ik mijn eerste BMW in 1980 gekocht, een R75/6 uit 1975.
Helaas werden we door een automobilist over het hoofd gezien, en was de R75/6 in één klap total loss.
De liefde voor de 2 klepsboxer is altijd gebleven, vandaar mijn laatste aankopen. Het lijkt me leuk om deze 2kleppers zelf te gaan onderhouden, en lijkt het me handig om de technische kennis van mede forumleden te mogen raadplegen.

Groet, Jaap.
Reply
Welkom op dit forum!
Reply
Welkom Jaap.
Reply
Hoi, ik ben al even een forumlezer, maar begin van de week de deze aangeschaft.
Reply
Hallo Patje, Welkom op het forum!
JaapdeLeeuw
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)